خارش می تواند مسری باشد و مسیر رفلکس پشت آن در موش ها شناسایی شده است

محققان همچنین دریافتند که به نظر نمی رسد این سیگنال خارش مسری از مسیر بینایی معمولی که در پستانداران و جوندگان مشاهده می شود، که قشر بینایی را درگیر می کند، عبور کند.

چن می‌گوید: «ما یک مسیر بصری را کشف کردیم که زیر قشری است که با رفتار ناخودآگاه ایجاد می‌شود. او می‌گوید بر خلاف بسیاری از محرک‌های بینایی، که ابتدا توسط قشر بینایی مغز پردازش می‌شوند، این مسیر به نظر یک بازتاب است.

در سال 2017، ژو فنگ چن در دانشگاه واشنگتن در میسوری و همکارانش متوجه شد که هسته سوپراکیاسماتیک (SCN) در مغز یک موش روشن می شود هنگامی که موش های دیگر را در حال خراشیدن تماشا می کند. این همزمان با انتشار یک پیام رسان شیمیایی به نام پپتید آزاد کننده گاسترین (GRP) است. اولین بار در سال 2007 با خارش همراه شد.

سرایت عاطفی بسیار جالب است زیرا به تکامل و منشأ همدلی مربوط می شود. [which] برای جامعه بشری بسیار اساسی است.»

آنها دریافتند که مهار این سلول های گانگلیونی شبکیه از خراشیدن موش ها جلوگیری می کند.

چن و همکارانش سپس رفتار خارش این موش ها را پس از اینکه جوندگان در معرض نیم ساعت تصاویر موش های دیگر که به شدت خراش می کردند، مشاهده کردند.

برای درک بهتر اینکه چگونه SCN سیگنال‌های خارش مسری را دریافت می‌کند، این تیم به تحقیقات قبلی خود اشاره کردند که نشان می‌داد سلول‌های گانگلیونی شبکیه، نوعی نورون جذب کننده نور، درگیر هستند.

تماشای خارش شخصی می تواند همان انگیزه را در دیگران ایجاد کند

سپس این نورون ها با اصلاح ژنتیکی و با تزریق ترکیبات شیمیایی به چشم 10 موش مهار شدند.

خارش مسری ممکن است به عنوان یک مکانیسم بقا تکامل یافته باشد، مانند هشدار دادن به سایر حیوانات در گروه مبنی بر اینکه ممکن است یک انگل در گردش باشد.

زندگی


4 اکتبر 2022


منبع: https://www.newscientist.com/article/2340972-why-itching-can-be-contagious-reflex-pathway-is-identified-in-mice/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

توسط احمد گل کار

احمد گل کار