به گفته بازرسان، انفجارهای خط گاز نورد استریم یک خرابکاری بوده است

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2347719-nord-stream-gas-pipe-explosions-were-sabotage-say-investigators/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

خطوط لوله نورد استریم که از زیر دریای بالتیک عبور می کند، گاهی در مرکز تنش های دیپلماتیک پیرامون تهاجم روسیه به اوکراین بوده است. چندین سیاستمدار اروپایی بدون نام بردن از مظنونان، این خرابکاری را مقصر دانستند. روسیه هرگونه دخالت در این موضوع را رد کرده است.


لیونکویست گفت که تحقیقات اولیه “پیچیده و جامع” بود و در طول زمان نشان خواهد داد که آیا می توان کسی را متهم کرد یا خیر. سوئد و دانمارک در حال انجام تحقیقات جداگانه هستند زیرا دو مورد از نشت ها در آب های سوئد و دو مورد در آب های دانمارک رخ داده است.

متس لیونگ کویست، دادستانی که تحقیقات را رهبری می کند، بگو نگهبان“تحلیلی که به تازگی انجام شده است، آثار مواد منفجره را بر روی چندین اشیایی که به دست آمده نشان می دهد.”

دو خط لوله کلیدی که برای رساندن گاز روسیه به اروپا طراحی شده اند، نورد استریم 1 و نورد استریم 2 که هر کدام در واقع یک جفت لوله هستند، در عرض چند ساعت از یکدیگر نشت کردند و گمانه زنی های فوری درباره خرابکاری را برانگیخت.

خروج گاز از دریا

نشت گاز از خط لوله گاز نورد استریم 2 در ماه سپتامبر

توسط احمد گل کار

احمد گل کار