گکو جزیره اتحادیه: خزنده کوچک در معرض خطر انقراض از لبه پرتگاه باز می گردد

گکو جزیره اتحادیه (گوناتودس داودینی) در جنگل خلیج چاتم در جزیره ای به همین نام در سنت وینسنت و گرنادین ها یافت می شود. اولین بار در سال 2005 به صورت علمی توصیف شد و به لطف نشانه های جواهر مانند رنگارنگ خود به سرعت برای تجارت غیرقانونی حیوانات خانگی بین المللی بسیار جذاب شد. این امر منجر به شکار غیرقانونی و قاچاق تهاجمی شده است که باعث کاهش شدید جمعیت وحشی شده است.

جیکوب بوک/ بین المللی جانوران و فلور

یک گونه مارمولک به شدت در معرض خطر انقراض، رنگ روشن و به اندازه گیره کاغذ، به لطف تلاش‌های حفاظتی در ارتباط با ساکنان محلی، تعداد آنها از سال 2018 تقریباً دو برابر شده است.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2349047-critically-endangered-tiny-gecko-comes-back-from-the-brink/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeجمعیت گکو جزیره یونیون به دلیل تقاضای فزاینده تجارت غیرقانونی حیوانات خانگی بین المللی کاهش یافته است، اما حافظان محیط زیست که با مردم سنت وینسنت و گرنادین ها همکاری می کنند به افزایش تعداد آن کمک کرده اند.

زندگی


30 نوامبر 2022

در Wild Wild Life، یک خبرنامه ماهانه رایگان ثبت نام کنید که تنوع و علم حیوانات، گیاهان، و دیگر ساکنان عجیب و غریب و شگفت انگیز زمین را جشن می گیرد.

روزمن آدامز، یکی از بنیانگذاران اتحادیه محلی اتحادیه جزیره زیست محیطی، در بیانیه ای گفت: به عنوان یک اتحادیه کارگری و رهبر جامعه، بسیار مفتخرم که بخشی از این دستاورد هستم.

جنی دالتری از Fauna and Flora International و Re:wild، دو موسسه خیریه بین المللی حفاظت از محیط زیست که بخشی از کار بودند، می گوید: «نجات گکو جزیره اتحادیه در طبیعت یک تلاش مشترک بود. کار کردن با مردم جزیره یونیون عالی است و به طور موجهی به مارمولک های منحصر به فرد و جنگل باستانی خود افتخار می کنند.

این تلاش‌های حفاظتی از گسترش و افزایش مدیریت مناطق حفاظت‌شده تا گشت‌های ضد شکار غیرقانونی و نظارت ۲۴ ساعته با دوربین توسط محیط بانان محلی در جنگل را شامل می‌شد. در نتیجه، تعداد گکوها در جزیره یونیون از 10000 در سال 2018 به 18000 امروزه افزایش یافته است.

ژکو جزیره اتحادیه

خزندگان باقی مانده در یک منطقه 50 هکتاری از جنگل های قدیمی زندگی می کنند که آنها را به ویژه در برابر فعالیت های انسانی آسیب پذیر می کند. بنابراین در سال 2016، دپارتمان جنگلداری سنت وینسنت و گرنادین و سازمان های حفاظت با ساکنان محلی برای طراحی یک طرح بازیابی گونه ها همکاری کردند.

موفقیت حفاظت از مارمولک باعث شده است که گروه‌های حفاظت از ابتکار عمل گسترده‌تری برای حفاظت از سایر حیات‌وحش در جنگل خلیج چاتم، ایجاد اشتغال پایدار و فرصت‌های توسعه برای جامعه محلی ایجاد کنند. دالتری می‌گوید: «اگرچه کوچک است، اما مملو از حیوانات و گیاهان در حال انقراض و بومی است و گونه‌های جدیدی هنوز در حال کشف هستند.

گکو جزیره اتحادیه (Gonatodes daudini) کوچک اما زیبا است

توسط احمد گل کار

احمد گل کار