تاثیر آب و هوای یک معدن جدید زغال سنگ در بریتانیا چه خواهد بود؟

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:




منبع: https://www.newscientist.com/article/2350696-what-will-be-the-climate-impact-of-a-new-coal-mine-in-the-uk/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

توسعه‌دهندگان این معدن، وست کامبریا ماینینگ، می‌گویند: «معدن به دنبال صفر خالص در عملیات خود است، که با به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای و خرید جبران به آن دست خواهد یافت. لرد دبن، رئیس کمیته تغییرات آب و هوا، به بی بی سی گفت، اما تنها بخش کوچکی از انتشار کلی را تشکیل می دهد که پس از استخراج زغال سنگ از زمین تولید می شود. او گفت: «آنها سوزاندن زغال سنگ را به حساب نمی آورند. ما هیچ راهی برای اطمینان از صفر بودن آن نداریم.”

آیا بریتانیا به زغال سنگ کک بیشتری نیاز دارد؟

در واقع، تخمین زده می شود که تنها 10 تا 20 درصد از زغال سنگ استخراج شده از Woodhouse Colliery برای فولادسازی در انگلستان استفاده شود.

بریتانیا سالانه حدود 7.4 میلیون تن فولاد از زغال سنگ کک تولید می کند که عمدتاً از دو شرکت بریتیش استیل و تاتا تولید می شود. بریتیش استیل گفت که از زغال سنگ پروژه کامبریا استفاده نخواهد کرد زیرا محتوای گوگرد آن بسیار زیاد است، در حالی که تاتا گفت که می تواند از زغال سنگ معدن استفاده کند اما در نهایت قصد دارد در دهه آینده به روش های سبزتر تولید روی آورد.

اما اگرچه انتشار گازهای گلخانه‌ای از خود معدن حاشیه‌ای است، بسیاری از کارشناسان آب‌وهوایی می‌ترسند که با تأیید معدن، دولت بریتانیا اعتبار بین‌المللی آن را به‌عنوان رهبر اقلیم تضعیف کرده باشد.

علیرغم کسب مجوز برنامه ریزی از سوی دولت، برخی از کارشناسان آب و هوا تردید دارند که معدن هرگز به بهره برداری برسد.

دولت استدلال می کند که توسعه پیشنهادی “یک اثر خنثی کلی بر انتشار گازهای گلخانه ای جهانی از زغال سنگ مورد استفاده در فولادسازی خواهد داشت”. در واقع، کمیته تغییرات آب و هوا اعلام کرد که این معدن انتشار دی اکسید کربن بریتانیا را تا 400000 تن در سال افزایش می دهد و زمانی که انتشارات ناشی از سوزاندن زغال سنگ استخراج شده در نظر گرفته شود، 220 میلیون تن معادل CO2 در طول عمر 25 ساله آن خواهد بود.

محل معدن پیشنهادی در Whitehaven، انگلستان

پس از ماه‌ها تأخیر، مایکل گوو، وزیر امور سطوح، مسکن و جوامع، سرانجام در 7 دسامبر تأییدیه معدن را صادر کرد و توضیح داد که مطمئن است این پروژه «یک بی‌طرفی جهانی در مورد تغییرات آب و هوا» خواهد داشت. این در حالی است که تحلیلی نشان می دهد که این برنامه حدود 400000 تن گازهای گلخانه ای در سال تولید می کند.

آیا واقعاً می تواند صفر خالص باشد؟

بقیه به خارج از کشور صادر خواهد شد – و احتمالاً به کشورهای اروپایی صادر نمی شود، جایی که فولادسازان با فشارهای مشابهی برای کاهش ردپای کربن در فعالیت های خود مواجه هستند. در این قاره، فولادسازان به طور فزاینده ای در حال سرمایه گذاری در وسایل غیر فسیلی برای ساخت فولاد، مانند استفاده از هیدروژن یا کوره های الکتریکی هستند. به عنوان مثال، در سوئد، Hybrit فولاد را از هیدروژن “سبز” تولید می کند که از برق تجدید پذیر تولید می شود.

آیا تأثیر قابل توجهی بر انتشار گازهای گلخانه ای خواهد داشت؟

محل معدن پیشنهادی در Whitehaven، انگلستان

درست است که این یک قطره در اقیانوس در مقایسه با انتشار جهانی صنعت فولاد است که تقریباً 8 درصد از انتشار جهانی را نشان می دهد.

اما او با مخالفت شدید دانشمندان و فعالان محیط زیست روبرو شده است، که استدلال می کنند بریتانیا باید به جای حمایت از یک برنامه جدید سوخت فسیلی، در فناوری های فولاد سبز سرمایه گذاری کند.

چرا دولت این معدن را تایید کرد؟

کریستوفر فورلونگ/گتی ایماژ

به گفته توسعه دهنده وست کامبریا ماینینگ، معدن زغال سنگ Woodhouse در Whitehaven حدود 2.8 میلیون تن زغال سنگ کک در سال تولید خواهد کرد که توسط صنعت فولاد در بریتانیا و فراتر از آن استفاده خواهد شد.

بریتانیا به عنوان میزبان COP26 در گلاسکو در سال گذشته، از کشورها خواست تا تاریخ زغال سنگ را بسازند و کشورها را تحت فشار قرار داد تا به برنامه‌هایی برای حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی متعهد شوند. محققان می گویند که تصویب یک معدن جدید زغال سنگ در خاک ملی به عنوان ریاکاری تلقی می شود و می تواند سایر کشورها را برای افزایش عمر صنایع زغال سنگ خود جسارت کند.

یک انتخابات عمومی همچنین می تواند چشم انداز معدن را از بین ببرد. لیبرال دموکرات ها و کارگر هر دو مخالف توسعه آن هستند، اد میلیبند، وزیر کار در سایه کار و صفر خالص می گوید این تصمیم نشان می دهد که دولت “هر گونه تظاهر به رهبری آب و هوا را کنار می گذارد”. پیروزی حزب کارگر در انتخابات عمومی بعدی می تواند معدن را قبل از شروع عملیات متوقف کند.

در خبرنامه رایگان Fix the Planet ما ثبت‌نام کنید تا هر پنج‌شنبه خوش‌بینی آب و هوا را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید.

پل الکین در دانشگاه کالج لندن گفت که این تایید “شهرت بریتانیا را به عنوان یک رهبر جهانی در اقدامات اقلیمی خدشه دار می کند و آن را به اتهامات موجه ریاکاری باز می کند – به کشورهای دیگر می گوید که زغال سنگ را بدون ساختن خود کنار بگذارند”.

آیا می توان معدن را متوقف کرد؟

وی گفت: «کشورهای در حال توسعه مانند هند این تصمیم را به شدت ریاکارانه می‌دانند و این تصمیم به تاریخ بریتانیا در حذف تدریجی زغال سنگ از سیستم برق‌اش لطمه می‌زند.» سوگاندا سریواستاوا در دانشگاه آکسفورد در بیانیه ای.

با وجود مخالفت‌های گسترده به دلایل زیست‌محیطی، بریتانیا قرار است اولین معدن زغال‌سنگ خود را در سه دهه بعد از تصویب دولت طرح‌هایی برای پروژه پیشنهادی در کامبریا بسازد.

دولت برای سال‌ها از سوی نمایندگان محلی حزب محافظه‌کار برای تصویب این معدن تحت فشار بوده است و حامیان می‌گویند که این معدن حدود 500 شغل بسیار مورد نیاز را در این منطقه به ارمغان خواهد آورد. اما در حالی که بریتانیا مذاکرات جهانی آب و هوا را رهبری می کرد، نقشی که ماه گذشته رسما به پایان رسید، از انجام این اقدام خودداری کرد.

تقریباً به طور قطع یک چالش قانونی علیه این حکم در این هفته آغاز خواهد شد، با سازمان‌های غیردولتی و شرکت‌های حقوقی مانند Client Earth که به طور فعال حکم را برای دلایل احتمالی برای تجدید نظر بررسی می‌کنند. دانشمند جدید فهمیدن.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار