انسولین: بیش از یک میلیون نفر در ایالات متحده به دلیل هزینه های بالا، داروها را جیره می گیرند

تخمین زده می‌شود که 1.3 میلیون بزرگسال در ایالات متحده به دلیل هزینه‌های بالا، انسولین جیره‌ای برای دیابت دارند و خطر عوارض مرتبط با دیابت مانند آسیب اندام، نابینایی و حتی مرگ را افزایش می‌دهد.

مرجع مجله: سالنامه طب داخلیDOI: 10.7326/M22-2477

افرادی که بیمه درمانی نداشتند بالاترین نرخ جیره بندی انسولین را داشتند و تقریباً 30 درصد مصرف انسولین را محدود می کردند. حدود 19 درصد از افراد دارای بیمه درمانی خصوصی نیز انسولین را جیره بندی کردند در مقایسه با 16 درصد از افراد دارای Medicare، برنامه بیمه درمانی فدرال برای افراد 65 سال و بالاتر. گافنی می‌گوید این احتمالاً به دلیل پرداخت‌های بالای مرتبط با برخی از طرح‌های بیمه خصوصی است.

در سال 2021، 982 نفر مبتلا به دیابت و استفاده از انسولین به این نظرسنجی پاسخ دادند، که برای اولین بار پرسیده شد که آیا در سال گذشته برای صرفه جویی در هزینه، دوز انسولین را حذف کرده اند، انسولین کمتری مصرف کرده اند یا انسولین خریداری شده را به تاخیر انداخته اند. حدود 16.5 درصد از گروه حداقل به یکی از این سؤالات پاسخ مثبت دادند. CDC این نظرسنجی را به گونه ای طراحی کرد که نماینده ملی باشد، بنابراین گافنی و تیم از آن استنباط کردند و تخمین زدند که حدود 1.3 میلیون بزرگسال آمریکایی مبتلا به دیابت جیره انسولین دارند.

در ایالات متحده، تولید کنندگان دارو برای یک واحد استاندارد انسولین به طور متوسط ​​نزدیک به 100 دلار دریافت کنید در مقایسه با 12 دلار در کانادا یا 7.52 دلار در انگلستان. بسته به بیمه درمانی خود، برخی از افراد در ایالات متحده تقریباً هیچ هزینه ای برای انسولین نمی پردازند، در حالی که برخی دیگر در نهایت تمام هزینه را پرداخت می کنند.

کلینت گارنهام پزشکی/آلامی

Mulcahy می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم که سوزن را به‌طور قابل‌توجهی جابه‌جا کند، زیرا جمعیت Medicare در حال حاضر عملکرد نسبتاً خوبی در این معیار دارد. برای پرداختن به این مشکل اساسی، باید به فکر رسیدگی به بیماران با پوشش خصوصی و مهمتر از آن بیماران بدون پوشش باشید.»


منبع: https://www.newscientist.com/article/2342787-over-a-million-people-in-the-us-ration-insulin-because-of-high-costs/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

هزینه های انسولین در ایالات متحده بسته به نوع بیمه ای که فرد دارد بسیار متفاوت است.

افرادی که سیاه‌پوست، زیر 65 سال بودند یا درآمدشان با درآمد پایین تا متوسط ​​در نظر گرفته می‌شد، نسبت به سایر گروه‌های اجتماعی-اقتصادی، احتمال بیشتری برای جیره‌بندی انسولین داشتند. طبق گفته‌ها، این جمعیت‌شناسی قبلاً به دلیل نابرابری‌های مراقبت‌های بهداشتی با هزینه‌های بالاتر انسولین مواجه هستند آندره مولکاهی در شرکت RAND در واشنگتن دی سی.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار