برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت مالی از امنیت غذایی تشریح شد

مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی افزود: امیدواریم کشورمان تا پایان دولت سیزدهم به اقتدار غذایی کامل دست پیدا کند و اقتدار را در غرب آسیا جشن بگیرد.

وی با ابراز امیدواری برای خودکفایی در تولید گندم در فصل کشاورزی پیش رو و برپایی جشن خودکفایی، افزود: در فصل کشاورزی گذشته 20 درصد تولید گندم افزایش یافت، اقدام مبارکی آغاز شده و این طرح موفق خواهد بود. ادامه هید. امسال با اجرای طرح الگوی کشت.

وی نظارت و هماهنگی لازم در اجرای قوانین مالی، تبادل تجربیات و همگامی با سیاست ها و برنامه های مالی دولت توسط مدیران مالی دستگاه های اجرایی را ضروری دانست و گفت: مدیران مالی وظیفه سنگینی در نظارت دقیق بر امور مالی دارند. مصرف منابع

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به رونمایی از طرح الگوی کشت در کشور و قرار دادن تولید 30 محصول در قالب های حمایتی و جهت گیری این طرح، خاطرنشان کرد: وی گفت: تولید این محصولات نیازمند حمایت و حمایت مالی همه ارکان تولید کشاورزی کشور است.

وی با تشریح توانمندی های استان اردبیل در حوزه کشاورزی، تولید چهار درصد از محصولات مورد استفاده ایران در این استان را افتخاری برای جامعه تولیدکنندگان محصولات کشاورزی استان دانست و گفت: با وجود خشکسالی شدید در منطقه. استان اردبیل امسال 239 هزار تن گندم مازاد خریداری کرد که با توجه به نیاز کشاورزان، ارزش 27 هزار میلیارد ریالی در رتبه هفتم تولید گندم کشور قرار گرفت.

مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه با اشاره به رونمایی از رویکرد جدید جهادی وزارت جهاد کشاورزی در تضمین امنیت غذایی و اقتدار، گفت: ما نیز در خدمت تامین منابع هستیم. و امور مالی با حمایت از طرح های کارشناسی و فنی برنامه های این وزارتخانه در راستای جهش تولید و تامین امنیت غذایی کشور خواهد بود.

شامیری امنیت غذایی را برای ایران و اقتصاد کشور بسیار مهم عنوان کرد و گفت: پس از جنگ در اوکراین و برخی مشکلات در خرید برخی محصولات، امنیت غذایی و تولید گندم و غلات به دغدغه جدی کشورهای مختلف تبدیل شده است، اما ایران برنامه های موفقی را اجرا کرده است. یک تغییر به تدریج در تولید گندم خودکفایی می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جلسه که روز سه شنبه با حضور مدیران کل امور مالی ستاد و سازمان های تابعه وزارت جهاد کشاورزی، کارشناسان دیوان محاسبات و همچنین مدیران امور مالی استان های سرایین برگزار شد. در شهرستان، استان اردبیل، نحوه حمایت مالی از طرح های جهش تولید مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در میدانی، الگوی طرح فرهنگ و امنیت غذایی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی به 62 هزار نفر شاغل در دستگاه های متولی حوزه کشاورزی به عنوان سربازان مدافع امنیت غذایی کشور اشاره کرد و گفت: در سایه تلاش این خادمان و تلاش بی سابقه کشاورزان امروز نظام اسلامی ایران به طور جدی نگران امنیت غذایی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اشتغال 120 هزار نفری جمعیت استان در بخش کشاورزی و اختصاص بیش از 33 درصد از اشتغال استان به بخش کشاورزی گفت: استان نقش عمده ای در امنیت غذایی استان و همچنین تامین امنیت غذایی کشور دارد. باید از تولیدکنندگان آن حمایت مالی شود.

مدیر کل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی افزود: بر این اساس، مدیران کل مالی وزارت جهاد کشاورزی و مدیران مالی سازمان ها و دستگاه های زیرمجموعه استانی این وزارتخانه طرح تحول امور مالی خود را در قالب طرح تحول مالی بررسی خواهند کرد. روز به روز. نشست و در نشست های تخصصی مراحل اجرای حمایت از بخش را بررسی می کنند و تولید در حوزه کشاورزی را بررسی می کنند.

وی کارشناسان جهاد کشاورزی را سربازان امنیت غذایی کشور دانست و افزود: همه رزمندگان در این عرصه نیازمند حمایت و پشتیبانی هوشمندانه در بخش تولید و ستاد هستند.

وی با اشاره به رونمایی از برنامه کشت و تدارکات تسمینی در هفته آینده و اجرای سایر برنامه های تحول جهاد کشاورزی، اجرای این رویکردها را منوط و منوط به حمایت در حوزه مالی و تامین منابع برای اجرای موفق و بهتر دانست. .

وی اجرای موفقیت آمیز طرح خرید تضمینی در دوره کنونی کشاورزی را گامی در جهت تحقق امنیت غذایی در کشور عنوان کرد و ادامه داد: امسال با وجود همه مشکلات تحریم، ویروس کرونا و خشکسالی، بخش کشاورزی در سطح کشور خوش درخشیده است. حوزه تولید و اقتصاد کشور و در حالی که سال گذشته 4.5 میلیون تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شده بود، امسال بیش از 7.5 میلیون تن خریداری شد.

به گزارش ایرنا، در این گردهمایی ملی، مدیران کل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی، دستگاه های تابعه استان ها و دستگاه های تابعه کشور با راهنمایی کارشناسان حساب های ملی دیوان با مشاوره عملی در مورد قوانین و مقررات مالی و حسابداری و همچنین قوانین و مقررات بودجه امسال مشخص شد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84909649/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AA%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%AD

هانی شمیری رونمایی از طرح کشت نمونه را یکی از اولویت ها و رویکردهای تحول آفرین وزارت جهاد کشاورزی در هفته گذشته به عنوان اولین گام برای تحول در حوزه امنیت غذایی در کشور عنوان کرد و افزود: این برنامه نیازمند حمایت جدی است. و پشتيباني مالي كه از سوي معاونتهاي مالي صورت مي گيرد و بخشهاي مختلف اين وزارتخانه انجام خواهد شد.

یثوب نژاد محمد با تاکید بر اهمیت توجه به معیشت کارکنان و ارتقای کیفیت زندگی آنان، خواستار ابتکار متولیان مالی دستگاه های اجرایی در این حوزه شد و گفت: حسابداران دستگاه های اجرایی نیز باید در چارچوب قانون حمایت باشند. بخش تولیدی کشور

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری اردبیل بر توجه به زیرساخت های لازم برای توسعه پایدار و خلق ثروت و فراهم کردن بسترهای امنیت غذایی تاکید کرد و افزود: در این راستا اقدامات پیشگیرانه باید توسط حصول اطمینان از اجرای صحیح قوانین مالی به منظور دستیابی به اهداف مالی دولت در سیستم های اداری.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری اردبیل نیز مدیران مالی دستگاه های اجرایی را سربازان گمنام توسعه برشمرد و گفت: نیروی انسانی رکن اصلی نظام اداری کشور است که باید با تجهیزات منابعی حمایت شود. .

نادر تقی زاده افزود: در استان اردبیل تولید محصولاتی مانند گندم، دانه های روغنی و محصولات علوفه ای در طرح کشت نمونه قرار دارد و روش های حمایت مالی و تامین منابع اعتباری برای اجرای موفق این طرح خواهد بود. در جلسه امروز بررسی شد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار