جزئیات نظام حمایتی دولت سیزدهم از پرورش دهندگان به گفته وزیر جهاد کشاورزی

ساداتی نژاد گفت: در حوزه دیپلماسی غذایی نیز جلساتی با حضور ذی‌نفعان، اتاق‌ها و مسئولان مربوطه برگزار شده و تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر مشکلات موجود در بازار کالا حل شود.

جشنواره ملی پسته در دامغان

وی گفت: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی، پرداخت تعهدات ارزی مرکبات 50 درصد کاهش یافته است تا صادرات مرکبات به درستی انجام شود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه همایش ملی پسته دامغان جایگاه خود را در سطح ملی تثبیت کرده است، گفت: پسته این شهرستان از نظر کیفیت رتبه اول کشور را دارد و ظرفیت افزایش تولید با نیروی انسانی و دانش باغداران و کشاورزان فراهم است. .

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از 17 هزار هکتار از باغات استان سمنان متعلق به باغات پسته است. پسته یکی از ظرفیت های ارزش افزوده در بخش کشاورزی استان سمنان است.

دامغان یکی از قدیمی ترین و قدیمی ترین شهرهای ایران است که در استان سمنان واقع شده است که در کنار رودخانه چشمه علی شکل گرفته و اولین پایتخت اشکانیان ایران در زمان سلسله اشکانیان بوده است. نام قدیم آن دمغان و صداروزه بوده و آثار باستانی فراوانی از جمله مسجد تاریخی، تپه حصار، برج طغرل، قلعه های پیر علمدار، گرد کوه، مهر نگار و منصور کوه را در خود جای داده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84919277/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C

همایش پسته دامغان در سطح تثبیت شده است

آیین افتتاحیه و اختتامیه نهمین جشنواره ملی پسته دامغان در فرهنگسرای شهید شاهچراغی دامغان برگزار شد و برنامه های موازی زیادی برای این جشنواره ملی از جمله برپایی بیش از 20 غرفه برای فروش محصولات و تولیدات مختلف در نظر گرفته شد. از جمله برنامه های این جشنواره سه روزه است.

وی افزود: در تولید اقتصادی به ویژه در بخش روستایی و عشایری با دستور رئیس جمهور در ستاد اقتصادی دولت بسته حمایتی تهیه شده است تا حمایت های لازم انجام شود و در این راستا خرید تضمینی تسریع می شود. از هفته آینده در استان سمنان.

پنج هزار و پانصد نفر به طور مستقیم در زمینه پسته فعالیت می کنند و سالانه 21 هزار تن پسته در دامغان تولید می شود و 124 مرکز فرآوری پسته در دامغان فعال است که 30 واحد مکانیزه هستند.

سید جواد ساداتی نژاد شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در شهرستان دامغان استان سمنان و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صنعت دام و طیور پس از اجرای طرح تمدید یارانه شرایط سختی را تجربه کرده است. که دامداران و مسئولان با برنامه ریزی و حمایت برای رفع نیازهای مردم قیام کردند.

ساداتی نژاد افزود: در راستای اجرای این طرح نهاده های دامی لازم به صورت امانی در اختیار عشایر و روستاییان قرار می گیرد تا پس از پرواربندی برای رفع مشکل نقدینگی این قشر از شرکت، می توان خریدهای لازم را انجام داد و با آنها تسویه حساب کرد.

وی گفت: به معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی موظف شده است برنامه مناسبی را بررسی و بر توانمندسازی و فعالیت ها در این فصل تا سال جدید نظارت کند تا بتوانیم میانگین تولید را ارتقا دهیم و بدون شک. پس از ابلاغ طرح و تصویب، اعتبارات لازم تشخیص داده می شود.

وی حمایت از تولید و توجه به بازار فروش را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: حمایت از تولیدکننده و فروش خوب محصولات دغدغه دولت سیزدهم است که نشان می دهد علاوه بر تولید و توجه به تولیدکننده، دولت نیز توجه زیادی به بازار فروش دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایستگاه تحقیقات پسته در دامغان وجود دارد که تحقیقات میدانی را انجام می دهد و مقرر شد تیمی از سازمان تحقیقات برای رفع مشکلات و مشکلات ایستگاه اعزام شود تا بتوانیم مشکلات مربوط به پسته را برطرف کنیم. تولید این محصول ویژه

وی گفت: ذخایر نهاده های دامی در بنادر کشور مطلوب است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار