وزیر جهاد کشاورزی: ​​مخالف قیمت گذاری اجباری هستم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مازاد تولید شیر کشور به شیرخشک تبدیل و صادر می‌شود و طی چند روز گذشته کاهش قیمت شیرخشک نگرانی‌هایی را در سطح جهانی در کشور ایجاد کرده است و بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، در راستای رفع نگرانی تولیدکنندگان، تعهد ارزی صادرکنندگان شیر طی 4 ماهه صفر شد.
ساداتی نژاد گفت: با تصمیم گرفته شده مشکلی برای خرید شیر دامداران از شرکت ها وجود ندارد و تولیدکنندگان نگران نباشند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کمبود نهاده های دام و طیور در کشور نداریم اما در قیمت نهاده ها مشکل داریم.
وی افزود: نهاده ها در سامانه بازار برای خرید و فروش موجود است و هم اکنون هفت و نیم میلیون تن کالا در بنادر کشور داریم.
وی تصریح کرد: خرید دام مازاد و پاکسازی دام و نهاده ها با توجه ویژه به منظور حمایت از دامداران نظارت می شود.
ساداتی نژاد افزود: برای حمایت از پرورش دهندگان کارت پرورش با 10 هزار میلیارد تومان اعتبار بارگیری شده است و هفته آینده فاز دوم بارگیری می شود.

استقراض وام کشاورزان پیگیری می شود

400000 راس دام سبک صادراتی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در تعیین قیمت ها باید به حفظ قدرت خرید مصرف کننده توجه کنیم و اصلاح قیمت در صنعت طیور با رایزنی با اتحادیه در حال نهایی شدن است.
وی افزود: دولت در صنعت مرغ بدهی های زیادی داشت که با تامین نهاده ها 65 درصد بدهی را از بین برد.
ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: کل بدهی به صنعت طیور 145 میلیارد تومان بوده که تاکنون 90 میلیارد آن رد شده است.

نهمین جشنواره ملی پسته ایران با حضور مهمانان خارجی، مسئولان کشوری و استانی با هدف بسترسازی برای بهبود محصول، کمک به فرآوری، معرفی محصولات جانبی و ایجاد شور و نشاط در مردم روز چهارشنبه در دامغان برگزار شد. با ارائه پسته دامغان و این شهرستان از بیستم از هفتم این ماه شروع به کار کرد.

رفع نگرانی در مورد فروش شیر با نگاه خاص دولت

برای خواندن اخبار بیشتر اینجا را کلیک کنید


منبع: https://www.irna.ir/news/84919249/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%85

دامغان یکی از قدیمی ترین و قدیمی ترین شهرهای ایران است که در استان سمنان واقع شده است که در کنار رودخانه چشمه علی شکل گرفته و اولین پایتخت اشکانیان ایران در زمان سلسله اشکانیان بوده است. نام قدیم آن دمغان و صداروزه بوده و آثار باستانی فراوانی از جمله مسجد تاریخی، تپه حصار، برج طغرل، قلعه های پیر علمدار، گرد کوه، مهر نگار و منصور کوه را در خود جای داده است.

ما در بخش کشاورزی کمبود کود نداریم

کشور کمبود ورودی ندارد

مراسم افتتاحیه و اختتامیه نهمین جشنواره ملی پسته دامغان در فرهنگسرای شهید شاهچراغی دامغان برگزار شد و برنامه های موازی زیادی نیز برای این جشنواره ملی از جمله برپایی بیش از 20 غرفه برای فروش محصولات و تولیدات مختلف در نظر گرفته شد. ، از جمله برنامه های این جشنواره سه روزه است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: 400 هزار راس دام سبک در شرف صادرات و 100 هزار راس در قرنطینه آماده صادرات است.
وی یادآور شد: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی این است که صادرات گاو متوقف نشود، واردات و صادرات دام ادامه یابد.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران سمنانی باید مستقیماً در تامین نهاده های دام و طیور و حوزه صادرات دام و فرآورده های دامی وارد شوند و وزارت جهاد کشاورزی نیز از سرمایه گذاران حمایت می کند.

پنج هزار و 500 نفر به طور مستقیم در پسته دامغان فعالیت می کنند و سالانه 21 هزار تن پسته در دامغان تولید می شود و 124 مرکز فعال فرآوری پسته در دامغان فعال است که 30 واحد مکانیزه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد ساداتی نژاد شامگاه جمعه در نشست با تشکل های حوزه کشاورزی استان سمنان در سالن اجتماعات طوبی شهرستان دامغان اظهار داشت: اصلاحات اقتصادی کشور در دولت سیزدهم برای تامین سلامت جراحی ضروری بود و دولت همه چیز را در اختیار دارد. ظرفیت حل مشکلات و حمایت از کشاورزان در کار است.
وی با بیان اینکه دامداران در جراحی اقتصادی دچار مشکل شدند، گفت: دولت با اجرای طرح های اساسی از جمله تضمین خرید دام و تامین نهاده های دام به دنبال رفع مشکل این قشر شریف و وظیفه شناس است. جامعه یک کار در حال پیشرفت است.
وی خاطرنشان کرد: شرایط سخت است و دامداران شرایط سختی را سپری می کنند و دولت همکاری کشاورزان در حوزه دام و طیور را فراموش نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه گوشت مرغ و تخم مرغ نیاز روزانه مردم است، افزود: مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به تغییرات قیمت حساس هستند و سال گذشته درست در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، قیمت ها بازنگری شد که توسط راه نشان دهنده رویکرد دولت به جراحی اقتصادی برای بهبود است.

اصلاح قیمت مرغ در نظر گرفته شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کمبود کود در کشور وجود ندارد و به میزان کافی برای تامین نیاز کشاورزان تامین شده است و مشکل احتمالی ممکن است به دلیل ضعف سیستم باشد که مسئولان امر با توجه به شروع کمپین جدید کشاورزی، دستور داده شده است که در اسرع وقت بررسی کنند. کودها باید به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.
وی گفت: اسفند سال گذشته هر تن کود 300 یورو قیمت داشت و امسال این رقم سه برابر شده و به 900 یورو رسیده است.
وی افزود: یک کیسه کود از 500 هزار تومان به یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته است و این افزایش چشمگیر و تامین نقدینگی خرید کود برای کشاورزان آسان نیست و دولت با تلاش ویژه سعی در حل مشکلات کشاورزان دارد. .
وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش 130 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم طی چند سال گذشته اتفاق بی نظیری برای اقتصاد کشاورزی بوده است و صیانت از این رویکرد نیازمند همکاری بخش های مختلف است.

میانگین برداشت پسته در هکتار 3.5 تن است که این میزان در شهرستان دامغان استان سمنان به 12 تن افزایش یافت و در یک مورد رکورد برداشت 45 تن در هکتار در شهرستان دامغان به ثبت رسید.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت بر استقراض ذینفعان در بخش کشاورزی نظارت دارد.
وی تولید دامداران روستایی و عشایری را در حال حاضر به صرفه نیست و افزود: دولت حمایت از دامداران روستایی و عشایری را برای اقتصادی شدن تولید در دستور کار خود دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی برای شرکت در اختتامیه جشنواره ملی پسته ایران در دامغان به استان سمنان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از 17 هزار هکتار از باغات استان سمنان متعلق به باغات پسته است. پسته یکی از ظرفیت های ارزش افزوده در بخش کشاورزی استان سمنان است.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار