جنگ روسیه و اوکراین: آیا اوکراین پهپادهای خودمختار مرگبار را مستقر خواهد کرد؟

یاروسلاو هونچار، سرهنگ دوم ارتش اوکراین، در مصاحبه ای با وی جزئیاتی را بیان کرد خبرگزاری اوکراین UNIAN در 13 اکتبر. هونچار یکی از بنیانگذاران Aerorozvidka (“هوش هوایی”) است، تیمی متشکل از حدود هزار نفر از علاقه مندان و فناوران داوطلب هواپیماهای بدون سرنشین که در سال 2014 برای توسعه و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و سایر فناوری ها تاسیس شد.

هر دو طرف درگیر به طور فزاینده ای از مسدود کننده های فرکانس رادیویی استفاده می کنند که ارتباط بین اپراتور و پهپاد را مسدود می کند. این می تواند نیروی محرکه توسعه سیستم های خودمختار باشد.

همه این‌ها تحت فرمان اپراتورهای انسانی بوده‌اند، اما توسعه‌دهندگان اوکراینی قبلاً سیستم‌های بینایی هوشمندی را توصیف کرده‌اند که به پهپادها اجازه می‌دهد تا وسایل نقلیه نظامی استتار شده را شناسایی کنند، که می‌توانند به راحتی برای حملات بدون کمک انسانی سازگار شوند.

خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ

کالنبورن می‌گوید: «اوکراین برای بقای خود می‌جنگد، بنابراین من انتظار دارم ارتش از هر ابزاری که می‌تواند به بقای آن کمک کند، استفاده کند. استفاده بالقوه اوکراین از تسلیحات خودمختار مبتنی بر هوش مصنوعی، فوریت جامعه جهانی برای ایجاد قوانین رفتاری را نشان می‌دهد: اینکه کدام سلاح‌های خودمختار موضوع مهمی نیستند و نیاز به مقررات جدی و ممنوعیت‌های بین‌المللی دارند.

فعالان خواهان قوانین بین المللی جدید برای جلوگیری از توسعه یا استقرار چنین سلاح های خودمختار هستند. 21 اکتبر 70 کشور بیانیه مشترکی را در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کردند و خواستار ممنوعیت ها و مقررات بین المللی در مورد سلاح های خودمختار شدنداما مذاکرات سازمان ملل سال ها با پیشرفت اندکی ادامه دارد.

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در نزدیکی یک هواپیمای بدون سرنشین بمب‌گذار انتحاری روسیه در کیف، اوکراین، 27 اکتبر ایستاده است.

هونچار در این مصاحبه گفت: «تکنولوژی از قبل وجود دارد و این پدیده را نمی توان متوقف کرد.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2344966-will-ukraine-deploy-lethal-autonomous-drones-against-russia/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

می‌گوید: «خودمختاری نیاز به مداخله اپراتور را کاهش می‌دهد، که اثربخشی پارازیت را کاهش می‌دهد». زاک کالنبورن در مدرسه سیاست و دولت Schar در ویرجینیا.

هونچار گفت که پهپادهای این تیم در حال حاضر به صورت مستقل ماموریت های شناسایی را انجام می دهند و به احتمال حملات خودکار اشاره کرد، اما نگفت که چنین حملاتی انجام شده است. Aerorozvidka از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد دانشمند جدید.

پس از حمله به روسیه، اوکراین در استفاده از پهپادها به روش‌های خلاقانه بسیار ماهر بود، از حملات کوچک چند کوپتر مجهز به بمب‌های ضدتانک مینیاتوری گرفته تا حمله در مقیاس بزرگ توسط چندین هواپیمای بدون سرنشین و قایق‌های روباتی علیه یک پایگاه دریایی. روسیه در کریمه.

ولودیمیر زلنسکی و پهپاد

گوبرود خاطرنشان می کند که استفاده از چنین سلاح هایی احتمالاً با متحدان بین المللی بد بازی می کند و ممکن است ضروری نباشد. او می‌گوید: «موفقیت آن‌ها با استفاده از سیستم‌های کنترل از راه دور نشان می‌دهد که نیاز کمی به استقلال کامل کشنده وجود دارد».

گبرود می‌گوید: «هیچ منع خاصی برای استفاده از سلاح‌های خودمختار وجود ندارد. هرگونه چالش در استفاده از آن‌ها باید بر اساس این استدلال باشد که سلاح‌ها غیرمجاز بوده و تهدیدی برای غیر جنگنده‌ها بوده است. در مناطق نبرد فعال، بعید است شاهد تلفات غیرنظامیان باشیم که چنین اتهامی را ایجاب کند.”

یک رهبر نظامی اوکراینی مدعی شد که اوکراین پهپادهایی ساخته است که قادر به یافتن اهداف به صورت مستقل هستند و این احتمال را ایجاد می کند که جنگ روسیه و اوکراین می تواند اولین استفاده تایید شده از “ربات های قاتل” را در درگیری های مسلحانه داشته باشد.

مارک گوبرود، فیزیکدان و فعال قدیمی تسلیحات مستقل، می‌گوید: «اصلاً تعجب نمی‌کنم اگر اوکراینی‌ها از نوعی بینش مبتنی بر یادگیری ماشینی برای شناسایی خودکار هدف در نقش‌های ضد تانک استفاده کنند.» “این جایی است که زمان است.”

بر اساس نظرات قبلی در مورد استفاده از سیستم‌های بینایی رایانه‌ای برای شناسایی وسایل نقلیه استتار شده، حملات پهپادهای اوکراینی احتمالاً بر روی یافتن و هدف قرار دادن سخت‌افزارهای نظامی خاص روسیه مانند تانک‌ها، توپخانه و سیستم‌های ضدهوایی متمرکز خواهد بود. و رهبران اوکراین ممکن است در استفاده از آنها احساس توجیه کنند.

اوکراین در طول جنگ روسیه و اوکراین از پهپادها به روش‌های نوآورانه استفاده کرده است و ممکن است اکنون در حال آماده شدن برای استقرار ماشین‌هایی است که قادر به یافتن و حمله به اهداف بدون کنترل مستقیم انسان هستند.

فن آوری


| تحلیل و بررسی

1 نوامبر 2022

توسط احمد گل کار

احمد گل کار