رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: استانداردهای صادراتی باید همیشه رعایت شود

محمدجواد عسکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صادرات محصولات غیرنفتی نویدبخش جریان کار و تلاش در کشور و دلیلی برای رشد و توسعه اقتصادی است و نشان می دهد که حتی در شرایط ظلم و ستم. تحریم ها می توان به خداوند متعال توکل کرد و با اتکا به تعهد نیروهای ایرانی و استفاده از دانش بومی جابجا شده در مسیر توسعه کشور با سرعت قابل قبولی.
نماینده مردم داراب و زرین دشت به شورای اسلامی ادامه داد: برای کاهش وابستگی اقتصادی کشور به فروش نفت در شرایط فعلی باید به سمت اقتصاد چند کالایی در صادرات حرکت کنیم.
با بیان اینکه در صادرات غیرنفتی اولویت با محصولاتی است که کشور در این محصولات دارای مزیت نسبی است، گفت: ایران دارای اقلیم های متنوع و خاک حاصلخیز است تا بتوانیم در هر فصل محصولات متنوع و باکیفیت تولید و صادر کنیم. .
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: بخش کشاورزی علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 6 میلیون دلار به خزانه داری کل کشور کمک کرده است.
وی با تاکید بر اینکه برای تحقق اهداف صادراتی کشور، دولت و شورای اسلامی باید همکاری معناداری داشته باشند، گفت: ابتدا باید قوانین را تغییر دهیم و قانون جدید صادرات محصولات کشاورزی را وضع کنیم که کمیته کشاورزی آمادگی دارد. برای. همکاری با دولت در این زمینه ضروری است.
عسگری بیان کرد: برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی باید مشوق ها و الزامات فنی و فناوری در نظر گرفته شود و شرایطی را فراهم کنیم که تولید محصولات کشاورزی صادرات محور مورد توجه قرار گیرد و این بر اساس تکمیل خط تولید باشد.
وی با یادآوری اینکه کشور به صادرات محصولات کشاورزی نیاز دارد، افزود: 500 میلیون نفر در سراسر کشور علاقه مند به استفاده از محصولات کشاورزی ما هستند که این ظرفیت و ظرفیت بی نظیری است.
عسگری گفت: تشکل های صادراتی بخش کشاورزی باید تقویت شوند و استانداردهای صادراتی نیز در نظر گرفته شود. وی بیان کرد: باید به قوانین صادرات کشورهای مقصد نیز توجه کرد چرا که برخی کشورها استانداردهای سختگیرانه ای را در زمینه صادرات اعمال می کنند.
وی با تاکید بر اینکه موانع صادرات محصولات کشاورزی باید شناسایی و مدیریت شود، گفت: اعمال تعرفه های متعارف، استفاده از روش های نوین حمل و نقل، حضور در نمایشگاه های روز دنیا، آشنایی با صادرات علوم جدید زیست محیطی، ایجاد بازارچه های مرزی، افزایش پایانه های صادراتی و فعال سازی این موارد. پایانه ها، برندسازی، فعال سازی بنادر، حل مشکل تعرفه ها، تدوین سند راهبردی و اجرای برنامه های نوشته شده در قالب اهداف یک ساله صادرات از مهم ترین راهکارهایی است که می تواند به موفقیت در این حوزه کمک کند.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه تمامی قوانین مصوب تاکنون به روز و متناسب با تحولات صادرات محصولات کشاورزی است، یادآور شد: در حال حاضر اگر صادرکنندگان با مشکلی مواجه شوند، کمیته کشاورزی حاضر است با آنها جلساتی برگزار کند. و مسائل را مورد بحث و بررسی قرار دهند و مسائل آنها را پیگیری کنند.
رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: باید قدردان زحمات و غیرت کشاورزان و دامداران شریف کشور باشیم که با وجود همه مشکلات برای اعتلای ایران عزیز تلاش می کنند و باید نسبت به رفع آنها متعهد باشیم. مشکلات . . چالش ها و مسائل.


منبع: https://www.irna.ir/news/84920453/%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87

توسط احمد گل کار

احمد گل کار