راه برنده شدن خریداران و تأثیر بر بازارها با گل لاله

۳-رزهای دسته ای که از تلاقی رزهای چای با رزهای پاکوتاه بدست میاد و ساقه ها و شاخه ی گلها همه سایت mikhakflower منشعب هستند. ۲-رزهای هیبرید چای یا رز های گل درشت که از تلاقی رزهای اروپایی و چینی بدست میاد که برای گل بریدنی ازشون استفاده میکنن و توی گرمای تابستون گل نمیدن و کلا پرورش اونها تو مناطق گرم اصلا توصیه نمیشه. همچنین مکان انبار باید خشک باشد.برخی از پرورش دهندگان با وجود هر گونه رطوبت در طی انبارداری مخالفند اما برخی ترجیح میدهند که ریشه ها را در پیت موس یا شن مرطوب نگه دارند. در یک گلدان زیبا اسفنج بذارید و یا شن رنگی بریزید و گل ها رو توش بچینید و با چند برگ سبز تزیینی تزیین کنید به همین زیبایی و سادگی میتونید درست کنید و برای تزیین روی میز و یا اوپن قرار بدید.

قلمه پیوند: تکثیر گل رز از طرق مختلف صورت میگیره مثل پیوند و قلمه و بذر.در روش تجاری از قلمه پیوندی استفاده میکنند یعنی اول پیوندک هلندی رو پایه پیوند میزنند از روش پیوند جوانه ، بعد کل پایه و پیوندک رو قلمه میکنند تا همزمان هم ریشه بده هم قلمه بگیره برای نتیجه بهتر لازمه دمای گلخونه پایین و رطوبت بالا باشه و همینطور ترجیحا خاک کمی گرم باشه. یکی از گل های زیبا و پرطرفدار در میان افراد، گل سرخ یا گل رز محسوب می شود که در خانواده رزاسه گل سرخ قرار دارد و این خانواده از حدود ۱۰۷ جنس و ۳۱۰۰ گونه مختلف برخوردارند. خانم آلا پوگاچوا یکی از مشهورترین هنرمندان و خوانندههای کشور روسیه است.

قسمتهایی از پارچه رو میتونید با اسفنج آغشته به رنگ رقیق شده سایه بزنید. البته که اصلا نباید رطوبت خود را نیز به راحتی از دست بدهد، به علت اینکه پیازهای لاله خیلی ریشهی عمیقی ندارند. دوستان آبیاری گل رز خیلی مهمه .برای رشد خوب نیاز به آب کافی دارن آبیاری باید اول صبح و به صورت عمیق انجام بشه تا گیاه سیر آب بشه به هرحال رز خرجش بالاست به هیچ عنوان نباید از بالا آبیاری کرد ترجیحا همون قطره ای یا کرتی بهتره از آبیاری بارانی برای رز استفاده نکنید چون باعث شیوع قارچ روی برگها و انواع بیماریهای قارچی میشه.در طول زمستون هم که هرس میشه کلا ابیاری رو قطع کنید..آبیاری زیاد مخصوصا در آخر فصل باعث علفی و نرم شدن شاخه ها میشه و کلا بین دو آبیاری بزارید خاک خشک بشه.

بلند شدن روز و گرم شدن هوا و تعادل بین طول روز و فتوسنتز با دما و تنفس باعث شکوفایی همه گیاهان شده و همه گلها و گیاهان در دشت ها و طبیعت مملو از گل شدند.مقاله ی پیش رو به جرات میگم یکی از کامل ترین مقاله ها درباره ی گل رز هستش که در فضای مجازی نوشته شده اون هم به این خاطره که من از صفر تا صد گل رز رو به طور عملی کار کردم و تجربیات خودم رو دارم اینجا منتقل میکنم.از کاشت گرفته تا انواع پیوند و قلمه و هرس و غیره… نکته دیگر درباره گل میخک این است که زمانی که در مقابل نور خورشید قرار می گیرد معمولا به همان جهتی که نور خورشید است رشد می کند پس بهتر از برای هماهنگ بودن رویش گل ها هر روز گیاهتان را بچرخانید.

دارای برگ های مرکب و ۲ نوع برگ روی هر ساقه هستش ۳ برگچه ای و ۵ برگچه ای که از نظر باغبونی مهمه دونستن فرق این دو برگ.خدممتون فرقش رو عرض میکنم جلوتر. گل لاله دارای تاریخی طولانی است، گل لاله در کشور ایران و ترکیه به صورت وحشی در کوهپایهها وجود داشته است. میخک دارای اثرات خنککننده و ضد التهابی است و اغلب برای پاکسازی مجرای بینی استفاده میشود. گل لاله با نام علمی Tulipa ،از خانواده یا تیره Liliaceae (سوسنیان) بوده و دارای کونه های مختلف و واریته های متععدی می باشد که دارای تنوع رنگ بسیار زیادی بوده و از طریق پیاز تکثیر و ازدیاد می شوند. گیلاسهای شیرین خام دارای ۸۲٪ آب، ۱۶٪ کربوهیدرات، ۱٪ پروتئین و مقدار ناچیزی چربی (جدول) هستند. فیبر غذایی وویتامین ث متوسطی دارند در حالیکه دیگر ویتامینها و مواد مغذی معدنی هر کدام کمتر از ۱۰٪ مقدار نیاز روزانه در هر وعده غذایی هستند (جدول). ۹ برگ، یگ کاسبرگ و ۱۰ گلبرگ نیاز داریم. به مدت دو تا سه ماه این شیشه را در درجه ی حرارت چهار سانتیگراد نگه می داریم. برای اینکار ما نیاز به سنبه های حرارتی گلسازی و یک بالشتک فوم یا کاه داریم. این گل برای نگهداری در محیط خانه نیاز به شرایط خاص و گلخانهای ندارد و به نسبت دیگر گلها نگهداری از آن کار آسانتری خواهد بود.

تذکر : هر گز اقدام به تهیه پیاز لاله فاقد گلدان در فصول زمستان و بهار نکنید ، زیرا فصل کاشت پیاز لاله پائیز و زمان نگهداری آن تابستان می باشد . بهطور کلی کاشت و نگهداری درخت گیلاس کار دشواری است. آنجا تولیدکنندگان محلی به عنوان سنتی از سال ۱۹۳۲ شروع شدهاست، نخستین جعبه گیلاس را برای ریاست جمهوری ارسال میکنند. گونه گیاهی لاله واژگون در ایران به علت چیدن پیاز آن و فروش به عنوان گل زینتی در خطر انقراض است. این گل که به عنوان گل شاخه بریده طرفداران زیادی دارد، باغداران زیادی را به کاشت وسیع آن ترغیب می کند. شما می توانید این شاخه گل رز طلا را به کسی که دوستش دارید و برای او احترام زیادی قائل هستید هدیه بدهید و همواره در ذهن و خاطر او باقی بمانیم. برداشت به گونه ای باید انجام شود که در ارقام استاندارد 2 -3 گره روی گیاه باقی بماند. ۱-رزهای گونه ای یا ژنوتیپ مثل رزهای گل محمدی، سگ گل،رز چینی،رز ژاپنی که معمولا برای پایه پیوند و اصلاح و دورگه گیری ازشون میشه استفاده کرد. اگر قصد دارید هر پیاز را در یک گلدان بکارید باید گلدانی انتخاب کنید که متناسب با قطر پیاز باشد معمولا برای کاشت پیاز گل لاله معمولا از گلدان شماره 12 استفاده می شود در صورتیکه قصد کاشت در گلدان های بزرگتر ویا فلاور باکس را دارید به فاصله حداقل 7 سانتیمتری تا 15 سانتیمتری می توان یک پیاز گل کاشت .

بیشتر ارقام کشت شده آن در سرتاسر دنیا از اروپا منشأ گرفتهاند، ولی تعدادی از ارقام مهم، در مناطق گیلاس خیز محلی انتخاب یا اصلاح گردیدهاند. چوب گیلاس برای رنگ باشکوه و مرتب آن در تولید مبلمان خوب، به ویژه میز، میز و صندلی ارزشمند است. راه حل دیگر این است که دور هر کاسه گل به وسیله نوار پلاستیکی بسته شود. ویروس: ویروس شکستگی گل لاله و ویروس نوار سفید گل لاله ممکن است باعث شکستگی رنگ و رگهدار شدن گلها بشوند که در اینصورت گل شکل موزائیکی پیدا میکند. همچنین اگر در شهر اصفهان زندگی می کنید می توانید از خدمات گل و گیاه در منزل این مرکز استفاده کنید و از کارشناسان بخواهید برای بررسی شرایط گلدان در منزلتان حضور پیدا کنند. تا بحال درمانی برای گیاه مبتلا به ویروس شکستگی گل لاله پیدا نشدهاست.

گل لاله، به دلیل لطافت و زیبایی بیش از اندازه، مورد پسند طبیعت زیباجوی بشر در سراسر جهان قرار گرفته است. از گل رز پارچه ای زیبایی که می بینید می تونید دیوارکوب ساخته یا برای تزیین گیره سر ، هدایا و… ساخت گل کاغذی بنا به دلایل ذکر شده و هم چنین به دلیل اینکه می تواند در زیباسازی و تزیین هر چیزی که تصورش را بکنید به کار رود اهمیت ویژه ای برای دوستداران زیبایی دارد. پیرو این مطلب در این مقاله با نحوه درست کردن گل رز با کاغذ کشی به صورت تصویری آشنا می شوید تا بتوانید با ساخت این گلها فضای منزلتان را زیباتر کنید. استفاده کنید. پس با ما همراه باشید تا روش ساخت گل رز پارچه ای را به شما آموزش بدیم.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار