رشد پیش از تولد اجداد انسان پس از جدا شدن از شامپانزه ها تسریع شد

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2340725-our-ancestors-prenatal-growth-sped-up-after-we-split-from-chimps/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

مجموعه‌ای از جمجمه‌های انسان‌نما (در خلاف جهت عقربه‌های ساعت از L): استرالوپیتکوس جوان، استرالوپیتکوس بالغ، شامپانزه بالغ، شامپانزه نوجوان، هومو ارکتوس بالغ (مرکز).  نمونه های عکس برداری شده در موزه تاریخ طبیعی و فرهنگی UO.

جنین های انسان به طور متوسط ​​حدود 11.6 گرم در روز رشد می کنند – بسیار سریع تر از جنین های گوریل ها، دومین میمون سریع در خانواده انسان ها، با نرخ 8.2 گرم در روز.

مرجع مجله: PNAS، DOI: 10.1073/pnas.2200689119

یافته‌های اصلی نویسندگان مبنی بر اینکه نرخ رشد انسان‌مانند قبل از تولد کمتر از یک میلیون سال پیش و در هماهنگی با افزایش عمده در اندازه مغز ظاهر شد، قانع‌کننده است. آنا وارنر در دانشگاه کلرادو در دنور.

آنها سپس از این مدل برای پیش بینی نرخ رشد قبل از تولد 13 گونه انسان نما از مولرهای فسیلی آنها استفاده کردند. این نشان داد که نرخ رشد پیش از تولد انسان‌ها پس از جدا شدن دودمان ما از شامپانزه‌ها در حدود 5 تا 6 میلیون سال پیش، افزایش یافت و بیش از میمون‌های دیگر در حدود 1 میلیون سال پیش شبیه‌تر به انسان‌های امروزی شد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار