طول چرخه قاعدگی بین افراد با قومیت های مختلف متفاوت است

چرخه ها در افرادی که آسیایی هستند در مقایسه با همتایان سفیدپوست غیر اسپانیایی خود می تواند 1.6 روز طولانی تر باشد.

سلامتی


17 اکتبر 2022

به گفته لی، دقیقاً مشخص نیست که چرا طول و تغییر چرخه قاعدگی ممکن است بین افراد از قومیت‌های مختلف متفاوت باشد، اما عوامل فرهنگی، استرس و قرار گرفتن در معرض محیطی ممکن است نقش داشته باشند.

نتایج نشان می‌دهد که چرخه‌ها در شرکت‌کنندگانی که آسیایی بودند، به‌طور متوسط ​​1.6 روز طولانی‌تر و در افرادی که اسپانیایی‌تبار بودند، 0.7 روز طولانی‌تر از همتایان سفید پوست غیر اسپانیایی‌شان بود. تجزیه و تحلیل آماری نشان می دهد که این یک یافته تصادفی نبوده است.

قومیت یک فرد می تواند بر طول دوره قاعدگی آنها تأثیر بگذارد، که ممکن است به دلیل سطوح مختلف استرس، قرار گرفتن در معرض محیطی یا دسترسی به مراقبت های بهداشتی باشد.

طول چرخه قاعدگی می تواند بین افراد با قومیت های مختلف متفاوت باشد

تنوع چرخه نیز در میان شرکت کنندگانی که آسیایی یا اسپانیایی بودند به ترتیب 9 و 10 درصد بیشتر بود.

Pixel-Shot/Shutterstock

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2342719-menstrual-cycle-lengths-vary-between-people-of-different-ethnicities/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

چرخه قاعدگی مجموعه ای از تغییرات فیزیولوژیکی است که بدن را برای بارداری آماده می کند. بخشی از چرخه دوره ای است که در آن فرد از واژن خونریزی می کند. برای اکثر افرادی که قاعدگی دارند، عادت ماهانه تقریباً هر 28 روز اتفاق می افتد. با این حال، این معمولا بین 21 تا 40 روز متغیر است.

مرجع مجله: medRxiv، آیا من:

برنامه های ردیابی چرخه روش خوبی برای جمع آوری داده های مربوط به سلامت قاعدگی هستند الیزابت (پرنده) شرتکلیف در دانشگاه اورگان

برای درک بهتر اینکه چگونه چرخه‌های قاعدگی می‌تواند متفاوت باشد، محققان به رهبری تیمی از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan داده‌های 12608 نفر را از طریق یک برنامه ردیاب چرخه قاعدگی جمع‌آوری کردند که در مجموع بیش از 165000 سیکل داشتند.

داوطلبان بر اساس دوره، نه بر اساس هویت جنسی، استخدام شدند. نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: «این مهم است زیرا بیشتر مطالعات برجسته ما در مورد چرخه‌های قاعدگی مربوط به دهه 1960 است و تا حد زیادی همگن هستند. هویچو لی.

او می‌گوید: «برخی از عوامل احتمالی ممکن است شامل نابرابری نژادی سیستمیک باشد، برای مثال نابرابری در وضعیت اجتماعی-اقتصادی، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، و قرار گرفتن در معرض محیط‌زیست، مانند اختلالات غدد درون ریز در محصولات مراقبت شخصی.»

محققان هیچ گونه تغییر قابل توجهی در چرخه قاعدگی بین افراد دیگر قومیت‌هایی که مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، از جمله سیاه‌پوستان، سرخپوستان آمریکایی یا بومیان آلاسکا و مردم خاورمیانه یا آمریکای شمالی پیدا نکردند.

طول چرخه قاعدگی می تواند بین افراد با قومیت های مختلف متفاوت باشد

شرتکلیف می‌گوید افرادی که قاعدگی دارند بر اساس عوامل بسیاری متفاوت است، با این تحقیق برخی از این تفاوت‌ها را تشخیص می‌دهد. دیوانه وار است که فکر کنیم همه ما می توانیم در یک چرخه 28 روزه قرار بگیریم.

تحقیقات قبلی نشان می دهد که افراد مبتلا به چرخه های قاعدگی کوتاهتر ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهددر حالی که چرخه هایی که هستند طولانی تر و نامنظم با افزایش خطر مرگ زودرس همراه استبه خصوص از بیماری های قلبی عروقی.

لی می گوید، آخرین مطالعه بررسی نکرد که آیا این خطرات افزایش یافته برای افراد از گروه های قومی مختلف اعمال می شود یا خیر.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار