نماینده مجلس: زرشک برای فرآوری نیاز به سرمایه گذاری دارد

وی با یادآوری اذعان کارشناسان داخلی و خارجی به خواص فراوان زرشک، گفت: سرمایه گذاری در این حوزه علاوه بر تقویت اقتصاد کشاورزی و معیشت کشاورزان، به سلامت مردم نیز توجه دارد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیرکشت زرشک در این دو شهرستان است، از دولتمردان خواست تا این ظرفیت را به صورت ملموس در سطح ملی معرفی کنند و دولت سرمایه گذاری کند. در فرآوری زرشک

وی گفت: جمعیت زیادی از شهرستان زیرکوه از تولید زرشک زندگی می کنند و شهرستان های زیرکوه و قاینات قطب تولید زرشک در دنیا هستند اما تاکنون توجهی به این بخش نشده است.

حجت الاسلام حسن صباغیان افزود: یکی از بارزترین نشانه های جوامع مطلوب، داشتن اقتصاد پویا و سالم است که تحقق آن نیازمند مجاهدان جهادگر متعهد و مدیران شایسته در عرصه های اقتصادی است.

وی افزود: سال گذشته عده ای از نبود جشنواره ملی شاه توت به دلیل نبود اراده در این دولت گلایه داشتند اما با رویکرد دولت سیزدهم این امید در دل مردم زنده شد.

نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی گفت: رمز پیشرفت و توسعه کشور شنیدن فرمایشات مقام معظم رهبری و عمل به آن است چرا که همه چیز برای یک تحول بزرگ آماده است.

وی توسعه زیرساخت های فرآوری و بسته بندی زرشک را از مهمترین مطالبات اهالی شهرک زیرکوه برشمرد و گفت: باید جبران شود.

اسحقی بیان کرد: مردم در دوره آینده انتظار برکت جشنواره زرشک را خواهند داشت و امیدواریم با برگزاری این جشنواره اتفاقات خوبی در منطقه زرشک خراسان جنوبی رخ دهد.

وی افزود: نمایندگان فرصت مغتنمی برای تحول و پیشرفت در استان هستند و با اعتماد به نفس و ولایت مداری در فکر و عمل شاهد تحول عظیمی در ابعاد مختلف خواهیم بود و دشمن این سوال مهم را به خوبی درک کرده است که مانند غرق شده است. ، او به هر چیزی پاسخ خواهد داد.

مراسم افتتاحیه این جشنواره امروز – پنجشنبه 30 مهرماه – در روستای هدف گردشگری افین شهرستان زیرکوه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونت گردشگری استانداران خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در شورای اسلامی، جمعی از مسئولان، کارشناسان و تولیدکنندگان انتخاب شدند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند دارای 11 شهرستان و حدود 800 هزار نفر جمعیت است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84911183/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%B2%D8%B1%D8%B4%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

به گزارش خبرنگار ایرنا سلمان اسحقی روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه جشنواره ملی زرشک که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در روستای افین شهرستان زیرکوه برگزار شد، افزود: هر چه سرمایه گذاری کنیم. در فرآوری زرشک، عناب و زعفران هزینه های بهداشتی و درمانی مردم را در کشور کاهش می دهیم. موثر خواهد بود.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در شورای اسلامی نیز گفت: امروز شاهد تحول بزرگی در سراسر خراسان جنوبی هستیم و در شهرستان زیرکوه خبرهای خوبی در حوزه بهداشت و درمان، زیرساخت ها به گوش می رسد. برق و آب، نشانه های یک حرکت انقلابی.

حجت الاسلام صباغیان افزود: مردم کمون مرزی زیرکوه در مدیریت استان از رتبه شایسته ای برخوردارند و مسئولان باید قدردان این حمایت ها باشند، لذا امروز نیازمند کار انقلابی و جهادی هستیم تا مردم به آنچه که هستند برسند. سزاوار. و زندگی آنها را آسان تر کنید.”

امام جمعه زیرکوه گفت: دولت مردمی، قوه مقننه و قوه قضائیه انقلاب مصمم به رفع کاستی های دولت های گذشته هستند و همت همه در این زمینه نیاز است.

وی تصریح کرد: اگر معیشت مردم دچار مشکل شده به این دلیل است که سال هاست گوش به زنگ دستورات حاکمان نبوده ایم.

جشنواره ملی زرشک با شعار «زرشک خراسان جنوبی برای همه ایرانیان» از 30 تا 7 مهرماه سال جاری در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی شامل زیرکوه، قاینات، مدهیم، سربیشه و بیرجند برگزار می شود.

حجت الاسلام مجید نصیرایی افزود: حرکت عظیمی که آغاز شده نشانه تفکر انقلابی است، بنابراین هرجا که کشور پیشرفت کرده و این پیشرفت چشمگیر بوده است، نشان می دهد که سخنان ائمه انقلاب را درک کرده ایم.

امام جمعه زیرکوه نیز در این آیین گفت: امروز پس از گذشت سالها از پیروزی انقلاب اسلامی جشن زرشک برگزار می شود که جای تقدیر دارد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار