هومو نالدی 230000 سال پیش از آتش برای پخت و پز و مسیریابی استفاده می کرد

ما اکنون می دانیم که ح. نالدی به طور متوسط ​​حدود 144 سانتی متر قد و حدود 40 کیلوگرم وزن داشت. برگر گفت: او ترکیبی عجیب از ویژگی‌های بدوی و مدرن داشت، با شانه‌هایی شبیه میمون‌ها، مغز کوچکی که به سختی بزرگ‌تر از شامپانزه‌ها بود، و دندان‌هایی «بیشتر یادآور چیزی میلیون‌ها سال پیش» بود.

لی برگر

برای داستان انسانی ما، یک خبرنامه ماهانه رایگان در مورد انقلاب باستان شناسی و تکامل انسان ثبت نام کنید.

زغال چوب استفاده شده توسط هومو استارز

زغال چوب احتمالاً توسط ستاره های هومو استفاده می شود

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2350008-homo-naledi-may-have-used-fire-to-cook-and-navigate-230000-years-ago/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

تاریخ یابی بقایای ذغالی شده همچنان ادامه دارد، بنابراین تصمیم برای اعلام کشف آتش سوزی در یک صحبت در 1 دسامبرقبل از انتشار تحلیل علمی رسمی، بحث برانگیز بود.

با این حال، قدمت بقایای فسیلی آن در سال 2017 نشان داد که این فسیل نسبتاً اخیراً بین 230000 تا 330000 سال پیش زندگی می کرده است، به این معنی که می توانسته با هم وجود داشته باشد. یک مرد داناکه حدود 300000 سال پیش در آفریقا تکامل یافت.

ما شواهد گسترده ای داریم. همه جا هست.» لی برگر در دانشگاه Witwatersrand در آفریقای جنوبی. «تکه‌های عظیم زغال چوب، هزاران استخوان سوخته، آتش‌دانه‌های غول‌پیکر و خاک رس پخته شده.

جمجمه ستاره هومو

اما سؤالاتی در مورد چگونگی آن باقی ماند ح.نالدی در پیچ و خم گذرگاه‌های زیرزمینی Rising Star، که در تاریکی مطلق هستند و نیاز به مانور پیچیده از طریق سوراخ‌هایی در صخره به عرض تنها 17.5 سانتی‌متر دارند، حرکت کرد.

به طور تصادفی، در حالی که برگر مشغول مشاهده دوده بود، همکارش به مولوپیان آمدهمچنین در دانشگاه Witwatersrand، یک آتشدان کوچک با استخوان های بز سوخته در قسمت دیگری از سیستم غار و سپس یک آتشدان بزرگ در کنار آن، 15 سانتی متر زیر کف غار کشف کرد. سپس، در منطقه دیگری به نام اتاق لسدی، برگر انبوهی از سنگ های سوخته، با پایه ای از خاکستر و استخوان های سوخته را پیدا کرد.

«این فضایی نیست که برای افراد شش فوتی مثل من ساخته شده باشد. من با اختلاف سنگین‌ترین فردی هستم که آنجا بوده‌ام.» او می‌گوید. او می دانست که این احتمال وجود دارد که دیگر نتواند از این وضعیت خارج شود. او می گوید: «در راه خروج نزدیک بود بمیرم.

این کشف، که هنوز در حال تجزیه و تحلیل است و بحث برانگیز است، می تواند درک ما را از ظهور رفتارهای پیچیده ای که زمانی تصور می شد در انحصار گونه های مغز بزرگ مانند انسان های مدرن و نئاندرتال ها باشد، متحول کند.

لی برگر

این عدم دسترسی به این معناست که در دهه گذشته تنها 47 نفر – که همگی کوتاه‌قد و سبک هستند – توانسته‌اند به اتاق دینالدی دسترسی پیدا کنند. ح. نالدی فسیل ها برای اولین بار کشف شد. اما در آگوست امسال، برگر که 188 سانتی متر قد دارد، تصمیم گرفت وارد این پیچ و خم شود و 25 کیلوگرم از وزن خود را در آماده سازی کاهش داد.

بازسازی جمجمه یک کودک هومو نالدی

ارزیابی درست ادعاهای لی برگر بدون دیدن همه شواهد غیرممکن است، اما ظاهراً در حال آمدن است. کریس کوردیه در موزه تاریخ طبیعی لندن. با تمام احترامی که برای لی و تیم‌هایش برای یک سری اکتشافات بزرگ قائلم، این راهی برای هدایت علم یا پیشبرد بحث علمی در مورد اکتشافات بالقوه بسیار مهم نیست.»

ح. نالدی اولین بار در سال 2013 در سیستم غار ستاره نوظهور در آفریقای جنوبی کشف شد، زمانی که دو غارنورد موفق شدند از طریق یک گذرگاه باریک باورنکردنی وارد اتاقکی شوند که قبلاً کشف نشده بود. سطح آن پر از هزاران استخوان فسیلی بود. در سال 2015، اینها به گونه جدیدی تعلق دارند.

سرسرا

ریسک نتیجه داد. وقتی برگر وارد اتاق دینالدی شد و به بالا نگاه کرد، متوجه شد که مناطق سیاه شده و ذرات دوده روی سنگ وجود دارد. وی گفت: تمام سقف اتاق سوخته و سیاه شده است.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار