ورزشکاران ممکن است خطر بیشتری برای ضربه مغزی در چمن مصنوعی داشته باشند


تجزیه و تحلیل سطوح مختلف بازی در فضای باز نشان می دهد که افتادن روی چمن مصنوعی ممکن است خطر بیشتری برای ضربه مغزی نسبت به چمن طبیعی ایجاد کند.

سلامتی


7 اکتبر 2022

2JRB8F9 چمن مصنوعی پنجاه، 50، زمین فوتبال خط حیاط به رنگ سفید.

چمن مصنوعی سطح بازی سخت تری نسبت به چمن طبیعی است که می تواند خطر آسیب را افزایش دهد

عکس توماس فارلو / آلامی استوک

ورزشکارانی که روی سطوح چمن مصنوعی بازی می کنند ممکن است نسبت به ورزشکارانی که روی چمن طبیعی بازی می کنند در معرض خطر بیشتری برای ضربه مغزی باشند.

در میان ورزشکاران دبیرستانی در ایالات متحده، حدود 20 درصد از ضربه های مغزی ناشی از ضربه زدن سر شخص به سطح بازی است.

چمن مصنوعی به طور فزاینده ای در سراسر کشور محبوب می شود: تخمین زده می شود که در حال حاضر بیش از 16000 زمین چمن مصنوعی در ایالات متحده وجود دارد و تا هر سال 1500 دستگاه جدید ساخته می شود.

چندین مطالعه نشان داده اند که آسیب های مچ پا و زانو در زمین های بازی مصنوعی سخت تر از روی چمن شایع تر است. ورزشکاران حرفه ای و بازیکنان آماتور. با این حال، ایان چون از دانشگاه هاوایی می‌گوید «اطلاعات زیادی در مورد میزان متفاوت ضربه‌های مغزی ناشی از سختی میدان» وجود ندارد.

چون یک سری آزمایش انجام داد که در آن یک آدمک 20 کیلوگرمی را روی 10 زمین بازی چمن طبیعی و 9 سطح چمن مصنوعی انداخت. چون قبل از اینکه او را با کلاه ایمنی فوتبال آمریکایی بپوشاند، شتاب‌سنج‌هایی را روی گوش راست، بالای سر و پیشانی مدل قرار داد. سپس آن را از روی میزی به ارتفاع 170 سانتی متر – که برای شبیه سازی قد یک ورزشکار نوجوان انتخاب شده بود – با فرود ساختگی در سمت چپ، جلو یا عقب پایین آورد و ضربه را اندازه گرفت.

پس از 1710 افت کل، چون متوجه شد که کاهش سرعت ضربه – معیاری برای سرعت توقف حرکت چیزی – در زمین های بازی مصنوعی در هر سه موقعیت سقوط به طور قابل توجهی بالاتر است. بسته به موقعیت سقوط، کاهش سرعت اندازه گیری شده در نیروهای g می تواند به 23 برسد g در چمن مصنوعی در مقایسه با سطوح طبیعی بالاتر است. تحقیقات قبلی نشان داده است که تاثیر 40 g یا بیشتر خطر ضربه مغزی را افزایش می دهد، اما برخی از افراد می توانند ضربه مغزی را با نیروهای پایین تر تحمل کنند.

“مطالعه ما نشان می دهد که زمین های مصنوعی سطح بازی سخت تری هستند. چون که این کار را در 8 اکتبر در سالن بازی ارائه می کند، می گوید: این به معنای افزایش تئوری خطر ضربه مغزی ناشی از تماس با سطوح بازی است. کنفرانس و نمایشگاه آکادمی اطفال آمریکا در کالیفرنیا.

کاهش سرعت ناگهانی مغز در داخل جمجمه به عنوان علت ضربه مغزی شناخته شده است. چون می‌گوید: «فکر می‌کنم تحقیقات آینده که در مورد میزان واقعی ضربه مغزی در زمین‌های بازی و محیط‌های مختلف بررسی می‌شود، یک مطالعه بعدی جالب خواهد بود و ارتباط بین سطوح بازی سخت‌تر و خطر ضربه مغزی را تقویت می‌کند.»

کریستن دامز-اوکانر در دانشکده پزشکی Icahn در کوه سینا در نیویورک، این نتایج به یک راه ممکن برای کاهش خطر آسیب اشاره می کند. او می‌گوید: «اکنون در این تقاطع بسیار جالب قرار داریم، جایی که شواهدی جمع‌آوری شده است که حتی در صورت عدم ضربه مغزی، خطری برای سلامت مغز در ورزش‌های تماسی وجود دارد.

Dams-O’Connor می‌گوید که مایل است کارهای بیشتری برای تأیید نتایج و انجام آزمایش‌های مشابه روی سطوح دیگر بازی ببیند. او می‌گوید: «ما باید همه راه‌های ممکن را برای ایمن‌تر کردن ورزش در نظر بگیریم.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2341481-athletes-may-have-higher-risk-of-concussion-on-artificial-grass/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

توسط احمد گل کار

احمد گل کار