پره اکلامپسی ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی جنین را در مراحل بعدی زندگی افزایش دهد

خطرات بالقوه پره اکلامپسی هنگام کنترل شاخص توده بدنی مادر، سیگار کشیدن یا سابقه خانوادگی بیماری قلبی عروقی تفاوت معنی داری نداشت.

برای یادگیری بیشتر، فن یانگ و همکارانش در موسسه کارولینسکا در سوئد سوابق پزشکی نزدیک به 8.5 میلیون نفر را که در فنلاند، دانمارک و سوئد زندگی می کردند، تجزیه و تحلیل کردند. از این تعداد، 190000 نفر بر اساس تشخیص مادرشان پره اکلامپسی در معرض پره اکلامپسی قرار گرفتند، در حالی که نزدیک به 8.3 میلیون نفر در معرض بیماری پره اکلامپسی قرار نداشتند. سوابق شرکت کنندگان به طور متوسط ​​از تولد تا سن 19 سالگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

به طور کلی، تعداد سکته‌های مغزی و تشخیص بیماری عروق کرونر قلب بسیار کم بود. با این وجود، شرکت‌کنندگانی که پیش از تولد در معرض پره اکلامپسی قرار گرفتند، در مقایسه با شرکت‌کنندگان بدون پره اکلامپسی، 33 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و 34 درصد بیشتر احتمال داشت که تا سن 19 سالگی دچار سکته مغزی شوند. قرارگیری در معرض.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2347048-pre-eclampsia-may-raise-a-fetuss-risk-of-heart-disease-in-later-life/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

می‌گوید: «نتایج بسیار شگفت‌انگیز هستند، زیرا نرخ حملات قلبی و سکته‌های مغزی را در زمانی که فرزندان هنوز در دهه‌های اول زندگی خود هستند نشان می‌دهند.» پل درس در دانشگاه آکسفورد مسائل بهداشتی مانند اینها در دهه های اول زندگی نادر است، اما از آنجایی که آنها میلیون ها بیمار را مطالعه می کنند، توانستند ارتباط بین پره اکلامپسی و این رویدادهای نادر را شناسایی کنند.

محققان عواملی را در نظر گرفتند که ممکن است بر خطر سکته مغزی، بیماری عروق کرونر قلب یا پره اکلامپسی تأثیر بگذارد، مانند جنسیت شرکت کنندگان و وضعیت دیابت مادرشان.

کودکان و نوجوانانی که در رحم مادر در معرض پره اکلامپسی قرار داشتند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای سکته مغزی و بیماری قلبی باشند. در مطالعه ای روی بیش از 8 میلیون نفر، پره اکلامپسی با 34 درصد بیشتر خطر ابتلا به هر یک از این بیماری ها در حدود سن 19 سالگی مرتبط بود.

کودکان و نوجوانانی که در رحم مادر در معرض پره اکلامپسی قرار داشتند ممکن است بیشتر در معرض سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب قرار بگیرند، اما خطر کلی همچنان پایین است.

سلامتی


15 نوامبر 2022

مطالعات قبلی نشان می دهد که کودکانی که در رحم در معرض پره اکلامپسی قرار داشتند تمایل به فشار خون بالاتر دارند، اما مشخص نبود که آیا این فشار خون بالا منجر به خطر بالاتر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب می شود، زمانی که خون و اکسیژن به قلب محدود است.

مرجع مجله: شبکه JAMA را باز کنید ، DOI: 10.1001/jamanetworkopen.2022.42064

قرار گرفتن در معرض پره اکلامپسی در رحم ممکن است خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سکته را افزایش دهد.

پره اکلامپسی یک عارضه بارداری است که گفته می شود به دلیل مشکل جفت رخ می دهد. علائم شامل فشار خون بالا و وجود پروتئین در ادرار است. بسیاری از موارد خفیف هستند، با این حال، پره اکلامپسی می تواند منجر به عواقب جدی در صورت عدم نظارت بر وضعیت شود.

لیسون می‌گوید: «از آنجایی که این فقط یک ارتباط است، بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات ناشناخته باقی می‌ماند و بنابراین بهترین رویکرد ما مشاهده دقیق عوامل خطر سنتی است. این موارد شامل نظارت بر کسانی است که در دوران بارداری دارای شرایط پزشکی قبلی هستند یا در بارداری قبلی دچار پره اکلامپسی شده اند.

قرار گرفتن در معرض پره اکلامپسی در رحم ممکن است خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سکته را افزایش دهد.

بنیاد چشم مهربان/ناتاشا علیپور فریدنی

توسط احمد گل کار

احمد گل کار