انتشار کربن از غذای حیوانات خانگی: غذاهای مرطوب هفت برابر بدتر از غذاهای خشک

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2347569-wet-pet-food-has-seven-times-the-carbon-emissions-of-dry-food/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

برونتو می گوید، تفاوت در محتوای آب، تفاوت بین اثرات زیست محیطی غذاهای خشک و مرطوب را توضیح نمی دهد، زیرا محققان مقادیر را بر اساس ماده خشک مقایسه کردند. در عوض، این تنوع در انواع مواد از جمله میزان پروتئین حیوانی بود که بر نتایج تأثیر گذاشت.

جمعیت حیوانات خانگی در سرتاسر جهان در حال افزایش است، با برآوردهای فعلی حداقل 133 میلیون گربه و 156 میلیون سگ در مجموع در سه کشور بزرگ – ایالات متحده، چین و برزیل – تنها. با توجه به اینکه تولید غذا به طور کلی 26 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی را تشکیل می دهد، برونتو و همکارانش متعجب بودند که چگونه تولید غذای حیوانات خانگی به طور خاص بر این سیاره تأثیر می گذارد.

سپس محققان این اثرات را در هر 1000 کیلو کالری غذا محاسبه کردند.

این مطالعه اثرات زیست محیطی بسته بندی را بررسی نکرد.

آنها دریافتند که یک سگ متوسط ​​10 کیلوگرمی که رژیم غذایی خشک دارد، مسئول تولید حدود 830 کیلوگرم CO2 است.2 برونتو می‌گوید معادل در سال – حدود 12.4 درصد از یک شهروند متوسط ​​برزیلی. اما اگر همان سگ رژیم مرطوب داشته باشد، با CO سالانه مرتبط است2– گازهای گلخانه ای معادل تقریباً 6500 کیلوگرم. او می‌گوید اگر همه سگ‌های برزیلی با غذای مرطوب تغذیه می‌شدند، رژیم غذایی آن‌ها می‌تواند تقریباً 25 درصد از کل گازهای گلخانه‌ای برزیل را تشکیل دهد.

سالی آنسکوم/دیجیتال ویژن/گتی ایماژ

غذایی که به سگ (یا گربه) خود می دهید می تواند تفاوت زیادی در محیط زیست ایجاد کند

نتایج به دانش ما می افزاید که چگونه مدیریت حیوانات خانگی می تواند بر محیط تأثیر بگذارد – موضوعی که “نباید نادیده گرفته شود” پیتر الکساندر در دانشگاه ادینبورگ، انگلستان. اما او فکر می کند که اعداد این مطالعه قابل قبول به نظر نمی رسد. او می‌گوید: «من فکر می‌کنم آنها خیلی زیاد هستند، زیرا ما بیشتر در مورد محصولات جانبی صحبت می‌کنیم.

مرجع مجله: گزارش های علمی، DOI: 10.1038/s41598-022-22631-0

آنها نسبت مواد تشکیل دهنده تقریباً 940 نوع غذای سگ و گربه برزیلی طراحی شده برای حیوانات خانگی بالغ سالم را تجزیه و تحلیل کردند، از جمله غذای خشک تجاری، غذای مرطوب تجاری، غذای تجاری “خانگی” (مخلوط های تهیه شده توسط متخصصان از مواد در نظر گرفته شده برای مصرف انسان) و خانگی. خوراکی ها. از دستور العمل های موجود در اینترنت

فرآورده‌های فرعی مانند خون و کله پاچه ممکن است ارزش اقتصادی داشته باشند و حتی اگر برای مصارف انسانی مناسب نباشند مورد استفاده قرار گیرند، اما این بدان معنا نیست که اثرات زیست‌محیطی مشابه برش‌های گوشت دارند.

سگی که در حال خوردن غذا از کاسه برای غذای خود است

برای درک تأثیرات زیست محیطی هر نوع غذا، آنها به 212 ماده مورد استفاده در همه محصولات نگاه کردند و از پایگاه های داده موجود برای تعیین اثرات زیست محیطی تولید آنها استفاده کردند. این شامل انتشار گازهای گلخانه ای، استفاده از زمین، انتشار گوگرد و فسفات، و استفاده از آب شیرین بود.

کالری برای کالری، تولید غذای مرطوب سگ و گربه، به دلیل محتوای پروتئین حیوانی بالاتر، 690 درصد بیشتر از تولید کیبل خشک، انتشار گازهای گلخانه ای ایجاد می کند. برای سگ 10 کیلوگرمی که غذای مرطوب می خورد، این می تواند به معنای ردپای کربن سالانه تقریباً برابر با ردپای انسان در مصرف غذا باشد. مارسیو برونتو در دانشگاه سائوپائولو در برزیل.

برونتو می‌گوید تأثیر محیطی غذاهای خانگی، که محققان آن‌ها را نیز مورد مطالعه قرار دادند، بین تأثیر غذاهای مرطوب و خشک قرار داشت.

برونتو می‌گوید تولیدکنندگان غذای حیوانات خانگی می‌توانند با آزمایش منابع پروتئینی جایگزین مانند کرم‌های آرد، ردپای کربن حیوانات خانگی را کاهش دهند. “ما [need to] استراتژی‌های جدید ایجاد کنید، زیرا خطر رسیدن به نقطه‌ای را داریم که ما – حیوانات خانگی و انسان‌ها – برای یک غذا با هم رقابت می‌کنیم.»

به نظر می رسد غذای مرطوب حیوانات خانگی کنسرو شده و کیسه ای تقریباً هفت برابر بیشتر از غذای خشک تجاری برای محیط زیست مضر است.

او می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که تولید غذای حیوانات خانگی در برزیل تأثیر زیست‌محیطی قابل‌توجهی دارد و مطمئناً در کشورهای دیگر مشابه است».

ارزیابی نزدیک به 940 نوع غذای سگ و گربه برزیلی نشان داد که تولید غذای مرطوب 690 درصد بیشتر از تولید غذای خشک باعث انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

محیط


17 نوامبر 2022

توسط احمد گل کار

احمد گل کار