جدیدترین فضانوردان ESA شامل جان مک فال دونده سابق پارالمپیایی است

ESA پس از اعلام سال گذشته مبنی بر انتخاب فضانوردان جدید برای اولین بار از سال 2008، بیش از 22500 درخواست از 25 کشور دریافت کرد که 17126 مرد و 5397 زن بودند.

آژانس فضایی اروپا (ESA) فضانوردان جدید خود از جمله اولین فضانورد دارای معلولیت جسمی را معرفی کرد.

ESA قبلاً هفت فضانورد را برای آموزش برای مأموریت آرتمیس به ماه انتخاب کرده است که در آن با ناسا همکاری می کند، اما اگر این موفقیت آمیز باشد، فضانوردان جدید می توانند به ماموریت های ماه آینده بپیوندند.

این آموزش شامل می شود در مورد پرواز فضایی، یادگیری در مورد سیستم های ISS، آموزش بقا و راهپیمایی فضایی، و همچنین مهارت های تخصصی، مانند کنترل از راه دور یک ربات، اتصال به سفینه فضایی و یادگیری زبان روسی.

به گفته ESA، نقش پارا فضانورد تضمینی برای پرواز فضایی نیست، بلکه یک “پروژه امکان سنجی” است که در آن ESA فضاپیماها و سازگاری های رویه ای را برای یک ماموریت فضایی احتمالی ارزیابی می کند.

کوگان می گوید: «تحقیقات من بر تکامل کهکشان ها متمرکز است، بنابراین من همیشه به فضا و علوم فضایی علاقه مند بوده ام. “این واقعا آن را به سطح بعدی می برد.”

فضانورد جدید جان مک فال

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2348463-esas-new-astronauts-include-former-paralympian-runner-john-mcfall/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeفضانوردان دیگر مهندس و خلبان سوفی آدنوت از فرانسه، مهندس هوافضا پابلو آلوارز فرناندز از اسپانیا، مهندس زیست پزشکی رافائل لیژوا از بلژیک، دکتر مارکو سیبر از سوئیس و ستاره شناس رزماری کوگان از بریتانیا هستند.

کوگان می‌گوید: «مثل اینکه ما روی هر چیزی که واقعاً قابل تصور است، آزمایش شده‌ایم، از مهارت‌های فیزیک و ریاضی گرفته تا حافظه، روان‌شناسی، تعامل با دیگران، پزشکی، اشتیاق، و هر چیز دیگری. من می‌توانم فکر کنم.»

ESA همچنین 11 فضانوردی را معرفی کرد که وارد استخر جدید فضانوردان خواهند شد، متشکل از افرادی که تمام مراحل انتخاب را گذرانده اند اما برای خدمت تمام وقت انتخاب نشده اند.

نامزدهای موفق یک دوره آموزشی پایه یک ساله را در مرکز فضانوردان اروپایی ESA در شهر کلن آلمان به پایان خواهند رساند.

برای سفر در کهکشان و فراتر از هر جمعه، برای خبرنامه رایگان Launchpad ما ثبت نام کنید

ESA – P. Sebirot

جوزف اشباخر، مدیر کل ESA در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این انتخاب در مورد استعداد و توانایی‌های یک فضانورد فوق‌العاده بود، اما من همچنین بسیار مفتخرم که توزیع جنسیتی بسیار خوبی داشت.» 23 نوامبر.

جان مک فالاصالتاً بریتانیایی بود، پس از تصادف با موتور سیکلت در سن 19 سالگی، پای راستش قطع شد. او یک جراح است که نماینده بریتانیا و ایرلند شمالی به عنوان دونده پارالمپیک بوده است.

هنگامی که آنها آموزش خود را به پایان رساندند، به ماموریت هایی از جمله اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) منصوب خواهند شد.

فضانوردان موفق باید شش مرحله را طی می کردند. پس از غربالگری اولیه، اولین گروه از متقاضیان یک روز کامل تست عملکرد روانشناختی را سپری کردند تا ببینند آیا می توانند استرس پرواز فضایی را تحمل کنند یا خیر. سپس این گروه به بیش از 400 نفر کاهش یافت که سپس در مصاحبه‌های روان‌شناختی بیشتر و آزمایش‌های گروهی شرکت کردند. افرادی که موفق به قبولی شده بودند در تست های پزشکی شرکت کردند و در صورت موفقیت، به دور نهایی مصاحبه های استخدامی دعوت شدند.

آژانس فضایی اروپا برای اولین بار یک فضانورد دارای معلولیت جسمی را به عنوان یکی از شش کارآموز جدید برای ماموریت های فضایی انتخاب کرد.

فضا


23 نوامبر 2022، به روز شده در 24 نوامبر 2022

257 برنامه به طور خاص برای نقش “پاراسترونورد” وجود داشت که ESA برای افراد مبتلا به “کمبود اندام تحتانی” اختصاص دارد. این به عنوان کمبود یک یا دو پا در مچ پا یا زیر زانو، ناهماهنگی مشخص طول پا، یا قد کمتر از 130 سانتی متر تعریف شد.

جان مک فال

توسط احمد گل کار

احمد گل کار