قطع گزارش IPCC می تواند اقدامات سیاسی در مورد تغییرات آب و هوا را به خطر بیندازد

گزارش امروز IPCC پایان ششمین چرخه ارزیابی خود را نشان می دهد که از سال 2018 به طور مداوم مقالات مهمی در مورد تأثیرات گرمایش بیش از 1.5 ارائه کرده است.درجهج و تهدیدی که برای زمین ها و اقیانوس های جهان ایجاد می کند. همچنین سه به روز رسانی اصلی در مورد علم فیزیکی تغییرات آب و هوایی، تأثیرات آن و استراتژی هایی برای رسیدگی به این موضوع وجود دارد.

IPCC قبلاً به این موضوع هشدار داده است انتشار جهانی باید تا سال 2030 تا 45 درصد کاهش یابددر مقایسه با سطوح سال 2010، اگر جهان بخواهد افزایش دمای جهانی را به 1.5 محدود کنددرجهدر مقابل این امر دهه 2020 را به یک دهه حیاتی تبدیل می کند که به مداخلات منظم IPCC نیاز داردکوسونن گفت.

استفان کورنلیوس از سازمان حفاظت از محیط زیست WWF می‌گوید که گزارش‌های IPCC ثابت کرده‌اند که در تغییر دولت‌ها و افکار عمومی در سراسر جهان «بسیار تأثیرگذار» هستند. از آنجایی که پانل در مورد گرم شدن بیش از 1.5 گزارش می دهددرجهC در سال 2018 منتشر شد، بسیاری از کشورها جاه طلبی های آب و هوایی خود را افزایش داده اند، به طوری که 80 درصد اقتصاد جهانی در حال حاضر تحت پوشش اهداف صفر خالص قرار دارد.

او همچنین نگران است که اگر گزارش‌های IPCC به صورت سالانه منتشر شوند، تأثیر خود را از دست خواهند داد. بخشی از قدرت اینها این است که افزایش بسیار زیادی در دانش را متصور هستند. در طی پنج تا هفت سال، حجم کافی، به معنای واقعی کلمه، از ادبیات و نوآوری های جدید به دست می آید. «حفظ جریان ارزش دارد مدل از [reporting] هر پنج تا هفت سال

این سوال یک بحث زنده بین نویسندگان IPCC است. این است چیزی که ما بحث می کنیم بی پایانy به طور غیر رسمی، می گوید پیتر تورن در دانشگاه Maynooth، ایرلند، یکی از اعضای اصلی تیم نگارش گزارش ترکیبی که امروز منتشر شد.

یخچال طبیعی

اما شمابر اساس جدول‌های زمانی فعلی IPCC، دور بعدی گزارش‌ها تا سال 2027 یا 2028 مداخلات جدیدی را ارائه نخواهد کرد. این شکاف برخی از مبارزان را نگران می‌کند، زیرا هشدار می‌دهند که می‌تواند باعث شود که حرکت سیاسی برای اقدام از بین برود. برای مثال، باروز هشدار می‌دهد که این شکست، «از دست دادن مکانیسم اجباری برای ایجاد جاه‌طلبی» را نشان می‌دهد.

شکاف در گزارش آب و هوا می تواند یک اشتباه باشد

مایک هولم در دانشگاه کمبریج – سردبیر مشترک ارزیابی انتقادی از هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی – نشان می دهد که انتقال به گزارش منظم IPCC می تواند ابزار مفیدی برای “حفظ توجه مردم به موضوع” تغییرات آب و هوا باشد.

چرا ما این تمرین‌های عظیم را داریم که شش یا هفت سال طول می‌کشد و 5 میلیون کلمه تولید می‌کند، نه اینکه فقط به‌روزرسانی سالانه در مورد آنچه در 12 ماه گذشته کشف شده است داشته باشیم؟» او می گوید.

اما تورن نگران است که حرکت به سمت گزارش‌های سالانه، بار دانشمندانی را که گزارش‌های IPCC تهیه می‌کنند، به‌طور چشمگیری افزایش دهد. او هشدار می دهد که این یک “تقاضای بزرگ” برای دانشمندان است و کارشناسان را از تحقیقات اولیه دور می کند.

برخی از IPCC می خواهند که ساختار گزارشگری خود را در پاسخ به این تهدید بازنگری کند. کایسا کوسونن از سازمان کمپین صلح سبز بین‌المللی می‌گوید: «ما به IPCC نیاز داریم که از هم اکنون هر سال مرتبط و در دسترس باشد.

پاتریک تی فالون/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوا (IPCC) آخرین گزارش خود را در مورد وضعیت گرمایش جهانی امروز منتشر کرد و بر اساس برنامه های فعلی، اکنون قبل از هر گونه به روز رسانی بیشتر، وارد یک وقفه پنج ساله خواهد شد. اما مبارزان از سازمان علمی می خواهند که با توجه به نیاز مبرم به حفظ تغییرات اقلیمی در دستور کار سیاسی و اجتماعی در دهه آینده، حرکت به یک سیستم گزارش سالانه را در نظر بگیرد.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2365245-ipcc-reporting-hiatus-could-imperil-political-action-on-climate-change/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

او می‌گوید: «مطمئناً فکر می‌کنم IPCC باید پذیرای اصلاحات جسورانه‌ای باشد که به آن امکان می‌دهد زیرک‌تر باشد، محصولات و سایر فعالیت‌ها را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر آماده کند، به نیازهای نوظهور انتقال پاسخ دهد و بر این دهه حساس در حال حاضر تمرکز کند.»

لوئیز باروز از اندیشکده آب و هوا E3G می گوید: «تاثیر IPCC بر تصمیم گیری دولت را نمی توان اغراق کرد. شواهدی که آن تولید می‌کند در تضمین سیاست‌های جدید، تعیین مقیاس و جاه‌طلبی اقدامات اقلیمی ارزشمند است.»

توسط احمد گل کار

احمد گل کار