چرا ما حتی پس از یک سال سخت در حال پیشرفت در اقدامات اقلیمی هستیم

آندره آ اوچینی

[box_outid=”2294313″image=”false”companionText=”Readmore:”…[box_outid=”2294313″image=”false”companionText=”Readmore:”…[box_outid=”2294313″image=”false”companionText=”Ensavoirplus :”…[box_outid=”2294313″image=”false”companionText=”Readmore:”…




منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634103-100-cop27-how-the-world-is-doing-on-climate-targets-and-what-to-expect/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

رویدادهای یک روز – به طور دقیق 25 اوت 2022 – گواه آشکار واقعیت آب و هوای جدید ما است. هرگز خطرات گرمایش جهانی تا این حد وحشتناک نبوده است.

تصویر پیش فرض New Scientist

جنگ در اوکراین عجله برای بهره برداری بیشتر از سوخت های فسیلی را تشویق کرده است، اما هنوز نشانه های مثبتی از اقدام اقلیمی پیش از اجلاس آب و هوای COP27 در مصر وجود دارد.

محیط


26 اکتبر 2022

با این حال، از نظر اقدام جهانی، ما از بسیاری جهات در حال عقب نشینی هستیم. یک سال است که نمایندگان نزدیک به 200 کشور در اجلاس آب و هوای COP26 در گلاسکو، بریتانیا گرد هم آمده اند. تعهدات کلیدی انجام شده در آنجا تا حدی به دلیل بحران انرژی ناشی از حمله روسیه به اوکراین انجام نشده است. دلیل کمی برای امیدواری وجود دارد که اجلاس COP27 ماه آینده در شرم الشیخ مصر نیز تغییرات زیادی داشته باشد.

اما کمی عمیق تر حفاری کنید و نشانه های دلگرم کننده ای وجود دارد. منابع انرژی تجدیدپذیر از نظر اقتصادی رقابتی تر از همیشه هستند. فروش خودروهای برقی در حال افزایش است. حتی بحران انرژی کنونی، که باعث افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی در سال جاری شده است، می‌تواند در نهایت به تسریع انتقال به انرژی پاک کمک کند. در حالی که بدبین بودن نسبت به سیاست های تغییرات آب و هوایی آسان است، آیا جایی برای کمی خوش بینی نسبت به آینده وجود دارد؟

در زیر آسمان خاکستری استان سیچوان چین، الف یک هواپیمای بدون سرنشین شبیه یک جت جنگنده برای بلند شدن آماده می شود. ماموریت آن: انتشار یدید نقره در جو در یک تلاش علمی مشکوک برای آغاز بارندگی و کمک به مبارزه با خشکسالی مرتبط با بدترین موج گرما در جهان از زمان شروع رکوردها. در همین حال، چند هزار کیلومتر به سمت غرب، مقامات پاکستانی اعلام می کنند “فاجعه انسانی ناشی از اقلیم با ابعاد حماسی– ناشی از کمبود باران نیست، بلکه به دلیل بارندگی زیاد، منجر به سیل مرگبار می شود.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار