گوشی هوشمند شما می تواند برای تخمین خطر مرگ در پنج سال آینده استفاده شود

شاتز که در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی مطالعه بزرگ‌تری با استفاده از گوشی‌های هوشمند است، می‌گوید: اگرچه این مطالعه از سنسورهای حرکتی استفاده می‌کند، اما گوشی‌های هوشمند همچنین می‌توانند شتاب را در پیاده‌روی‌های کوتاه اندازه‌گیری کنند. او می‌گوید: «اگر مردم تلفن همراه خود دارند، می‌توانید یک پیش‌بینی هفتگی یا روزانه انجام دهید و این چیزی است که با هیچ روش دیگری نمی‌توانید به دست آورید.»

داده‌های تنها ۶ دقیقه پیاده‌روی که از طریق حسگرهای حرکتی در تلفن‌های هوشمند جمع‌آوری شده است، می‌تواند برای پیش‌بینی خطر مرگ یک فرد در پنج سال آینده کافی باشد.

از نزدیک گوشی هوشمند در جیب پشت شلوار جین زنانه، صفحه خالی با مسیر برش برای اضافه کردن پیام یا طرح خود.  در پس زمینه ساحل و دریا؛  کد شاتر استاک 453083140;  سفارش خرید: -؛  کار: -;  مشتری: -؛  دیگر: -

مطالعه ای روی بیش از 100000 بزرگسال نشان داد که داده های حسگر حرکتی تنها از یک پیاده روی 6 دقیقه ای برای پیش بینی خطر مرگ و میر پنج ساله به همان دقتی که روش های پیشرفته دیگر است، کافی است.

سلامتی


20 اکتبر 2022

مطالعات قبلی تخمین زده اند خطر مرگ و میر مرتبط با فعالیت بدنی روزانه سطح، توسط حسگرهای حرکتی پوشیدنی در دستگاه هایی مانند ساعت های تناسب اندام اندازه گیری می شود. با این حال، علیرغم محبوبیت روزافزون ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام، هنوز اکثراً توسط اقلیت ثروتمند استفاده می‌شوند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2343342-your-smartphone-could-be-used-to-estimate-your-risk-of-dying/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

محققان داده‌های حسگر حرکت و مرگ را روی یک دهم شرکت‌کنندگان از طریق یک مدل یادگیری ماشینی تجزیه و تحلیل کردند که الگوریتمی را توسعه داد که خطر مرگ و میر پنج ساله را با استفاده از شتاب در طول 6 دقیقه پیاده‌روی تخمین زد.

مرجع مجله: Digital Health PLoS ، DOI: 10.1371/journal.pdig.0000045

می گوید: «این پیش بینی کننده به همان اندازه قوی یا قوی تر از عوامل خطر سنتی است سیپریان کراینیسیانو در دانشگاه جانز هاپکینز در مریلند.

اکثر مردم صاحب گوشی‌های هوشمند با حسگرهای مشابه هستند، اما محاسبه خطر مرگ و میر از روی داده‌های فعالیتی که جمع‌آوری می‌کنند دشوار است، زیرا مردم تمایلی به حمل تلفن‌هایشان در تمام طول روز ندارند. بروس عزیز در دانشگاه ایلینویز Urbana-Champaign.

سپس آن‌ها مدل را با استفاده از داده‌های سایر شرکت‌کنندگان آزمایش کردند و مشخص کردند که امتیاز c-index آن – معیاری که معمولاً در آمار زیستی برای ارزیابی دقت استفاده می‌شود – 0.72 است که با سایر معیارهای تخمین امید به زندگی، مانند فعالیت بدنی روزانه یا سلامتی قابل مقایسه است. خطر. آزمون ها

در خبرنامه رایگان ما مشترک شوید برای خلاصه ای از تمام اخبار سلامت و تناسب اندام که باید بدانید، هر شنبه

شاتز می‌گوید: «برای بسیاری از بیماری‌ها، به‌ویژه بیماری‌های قلبی یا ریوی، یک الگوی بسیار مشخص وجود دارد که در آن افراد در هنگام تنگی نفس سرعت خود را کاهش می‌دهند و با دوزهای کوتاه دوباره سرعت خود را افزایش می‌دهند.

برای یافتن یک پیش‌بینی‌کننده جایگزین قابل اندازه‌گیری با تلفن‌های هوشمند، شاتز و همکارانش داده‌های 100655 شرکت‌کننده در مطالعه Biobank بریتانیا را بررسی کردند که اطلاعاتی را در مورد سلامت افراد میانسال و افراد مسن‌تر ساکن بریتانیا برای بیش از 15 سال جمع‌آوری می‌کند. سال ها. در این مطالعه، شرکت کنندگان به مدت یک هفته از حسگرهای حرکتی مچ دست استفاده کردند. حدود 2 درصد از شرکت کنندگان در طی پنج سال آینده جان خود را از دست دادند.

Shutterstock / shpakdm

داده های جمع آوری شده توسط گوشی هوشمند شما در حین راه رفتن می تواند برای تخمین خطر مرگ و میر شما در پنج سال آینده کافی باشد

توسط احمد گل کار

احمد گل کار