دختری با گوشواره مروارید و مونالیزا با استفاده از فناوری نانو بازسازی شدند

تینگ خو در دانشگاه نانجینگ در چین و همکارانش این شاهکارهای کوچک را با استفاده از نانوساختارهایی ساختند که پرتوهای نوری را که به آنها برخورد می‌کند دستکاری می‌کنند و تنها رنگ‌های خاصی را منعکس می‌کنند و در عین حال همه رنگ‌های دیگر را سرکوب می‌کنند.

نسخه های مینیاتوری از نقاشی های معروف، از جمله دختری با گوشواره و مونالیزا، با استفاده از فناوری نانو ایجاد شدند. قطر هر کدام فقط چند میلی متر است.

تکنیکی که از ساختارهای نانومقیاس برای تکرار رنگ استفاده می‌کند، برای کپی کردن نقاشی‌های معروف استفاده شده است و همچنین می‌تواند به مبارزه با تقلب کمک کند.

فن آوری


5 دسامبر 2022

دختری با گوشواره مروارید و مونالیزا، در مینیاتور

این تکنیک از حشراتی مانند پروانه‌ها الهام گرفته شده است که رنگ‌های پیچیده‌ای در بال‌های خود دارند که با ابزارهای ساختاری به جای…


منبع: https://www.newscientist.com/article/2349881-girl-with-a-pearl-earring-and-mona-lisa-recreated-with-nanotechnology/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

ی. لو، تینگ خو. و همکاران

شکل.  4 |  PhotoGirl با گوشواره مروارید و مونالیزا، در رنگ نانو رنگ پلاسمونیک مینیاتوری واقعی.  الف، نمودار شماتیکی از طراحی یک متاسطح طرح دار برای دستیابی همزمان به رنگ ها و روشنایی های مختلف رنگ.  b?d، عکس‌های اپتیکال تجربی از آثار هنری متاسطح دختری با تصویر همسان گوشواره مروارید (b)، مونالیزا (ج)، و باکره صخره‌ها (d) گرفته شده است.  تصاویر با استفاده از روش رنگ آمیزی پلاسمونیک ما، انتقال فوق العاده صاف بین رنگ های مختلف رنگ و روشنایی را نشان می دهند.  میله های مقیاس، 200؟  آقای.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار