نقشه راه گام به گام جدید برای گل رز

میخک یک نوع ادویه مورد استفاده در غذاهای مختلف می باشد و همچنین در طب گیاهی کاربرد دارد. از ویژگی پیازهای لالهی پیروزی میتوان گفت دارای ساقه هایی محکم و دارای ارتفاع متوسط و همچنین زاویه ای شکل هستند. اگر می خواهید آنها را به شکل دسته جمعی در یک گلدان بزرگ داشته باشید، باید پیاز ها را در فاصله ای ۱۵ سانتیمتری از یکدیگر بکارید. 10. یکی از نکاتی که باید برای کاشت میخک رعایت کنید این است که این گل به عمق کاشت حساس است به همین دلیل سعی کند در در سطح خاک آن را بکارید و نه در عمق خاک حد طبیعی کاشت را رعایت کنید.

وقتی در گلفروشی هستید ممکن است وسوسه شوید تا گل لالههایی را بخرید که گلبرگهایی کاملا باز و رنگی دارند. به شما توصیه میکنیم با روشهای تکثیر و نگهداری گل رز به خوبی آشنا شوید تا خودتان بتوانید اقدام به تکثیر آن در گلخانه یا باغ خود نمایید. گل رز را می توان در باغ و باغچه و یا فضاهای سبز و پارک ها و فضاهای عمومی به خوبی پرورش داد. اگر گل ساناز در زیر درختان و در سایه کشت شوند، گل­ها از کیفیت خوبی برخوردار نخواهند بود. از جزیره نیز می توان برای تامین رطوبت مورد نیاز گیاه استفاده کرد، بدین صورت که در زیر گلدانی مقداری سنگریزه بریزید و روی آن آب بریزید و سطح آب پایین تر از قسمت زیرین گلدان باشد. گل رز مینیاتوری از نظر رطوبت، نیازمند رطوبت بین 50% تا 60% است و بیشتر از آن ممکن است باعث افزایش آلودگی­های قارچی مخصوصاً سفیدک بر روی گیاه شود. گل این گیاه دارای گل پوش رنگینی است که اندامهای نر و ماده گل را احاطه نموده و از شش قطعه آزاد کامل شامل سه قطعه خارجی و سه قطعه داخلی کم و بیش شبیه به هم تشکیل یافتهاست. اما پرطرفدارترین گلهای رز شامل گل رز مینیاتوری، گل رز رونده، گل رز هلندی، گل رز عطری، گل رز فرانسوی، گل ریز انگلیسی، نام برد.

اگر به دنبال گیاه مقاومی هستید که نور خورشید را تحمل کند و دچار آفتاب سوختگی در فصل تابستان نشود و در فصل زمستان هم مقاوم باشد که بتوان در بالکن نگهداری شود، میتوان گل رز مینیاتوری یا گل ساناز را انتخاب کرد. شدت نور کم منجر به طویل شدن بیش از حد دمگل شده و منجر به سفت شدن دمگل و یا ساقه گلدهنده می شود که خود منجر به خمیدگی گیاه خواهد شد. هرس کردن علاوه بر زیبایی گیاه کمک به باروری و ثمردهی بیشتر آن نیز می کند. در سده ی 15 در انگلستان، نبردی بر سر تخت پادشاهی با نمایندگی گلها انجام گرفت. ولی در ایران بعلت آفتاب فراوان در اکثر استانهانیازی به این کار نیست. در مراسم خواستگاری نیز هیچ گلی زیباتر از گل رز قرمز نیست.

نکته ضروری این است که گل ساناز به سرمای زیاد نیز علاقهای ندارد و باعث کاهش میزان گل آن می شود؛ البته گل رز مینیاتوری گرما را بیشتر از سرما سایت mikhakflower دوست دارد. این گل با رنگهای بینظیر و زیبا، تنوع بسیار زیادی دارد و یکی از محبوبترین گلها در سراسر دنیا است. یکی از نکات مهم برای رشد گیاه گل ساناز یا رز مینیاتوری، آبیاری آن هست. در فصل بهار شاخه های قدیمی گیاه را که دیگر گل خوب نمیدهند، آسیب دیده اند یا ضعیفتر هستند، ببرید. بهترین گل رز ها می توانید نام ببرید؟ اگر این افت بصورت جزیی شما را درگیر کرد بصورت ارگانیک سعی کنید از بین ببرید در غیر اینصورت ایمیداکلوپرید ، استامیپرید یا پیرترین ها اسپری کنید. برای بقیه ایام سال، هر فصل آن را تکرار کرد. برای هرس کردن گل ساناز می­توان یک سوم تا یک دوم از ساقه­ های کناری گیاه را حذف نمود و یا برای جوانسازی گیاه می­توان ساقه­ های قدیمی را تا پایه قطع کرد و اینکار در سال دوم و سوم مجدد تکرار شود.

قلمههای رز بهتر است در محیطی روشن و به دور از نور مستقیم آفتاب باشند. اگر این گل در گلدان است، می توانید در زمستان نیز در محیطی گرم از آن نگهداری کنید تا به رشد خود ادامه دهد. هرس کردن در زمان گلدهی و زمانی که گیاه پژمرده یا خشک شده را نیز انجام دهید و گل های پژمرده و خشک شده را با قیچی تیز جدا کنید، این کار به گیاه کمک می کند که انرژی خود را صرف گلهای خشک و پژمرده نکند. گلهای ساناز بالارونده از دسته رزهای رونده هستند و این بدین معناست اگر گیاه در شرایط محیطی مساعد قرار گیرد، از نظر ارتفاع بلندتر از حد معمول خواهد شد. 6. قلمه ها را در محیطی سایه روشن و به دور از نور مستقیم نگهداری کنید . زیبایی این گل و همچنین خاصیت درمانی آن باعث شده که افراد زیادی شرایط مهم محیطی را برای رشد آن در منزل فراهم کند.

خاک مناسب باید مخلوطی از مواد آلی را نیز دارا باشد و حدود ۱۰ درصد از خاک را شامل شود. برای تهیه خاک مناسب گل ساناز از خاک لومی، خاک شنی و مقداری خاک رسی استفاده کنید. بهتر است گل ساناز در خاک­های شنی کاشته نشود. از کاشت آن­ها در خاک­های آهکی نیز باید خودداری کرد. خاک گل ساناز باید از قابلیت زهکشی مناسبی برخوردار باشد و از خاک­های اشباع اجتناب کرد. برای تهیه نشا می توان از سینی نشا یا گلدان استفاده کرد. برای سبک شدن خاک می توان از مقداری ماسه و شن در ترکیب آن استفاده کرد. را به دقت رعایت کرد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

گل رز مینیاتوری یا گل ساناز به دلیل بوی بینظیرش و ظاهر بسیار زیبا در قرارهای دوستی و عاشقانه بسیار استفاده می شود. در حقیقت میتوان گفت گل رز با داشتن پیشینه درخشان و برجسته خود افزون بر زیبایی و ظرافت دارای خصوصیات مهم تری نظیر کاربرد دارویی و پزشکی می باشد. بیش از 300 گونه رز مختلف در دنیا وجود دارد که هر کدام از این گونهها نیز خود به دهها هزار شاخه مختلف تقسیم میشوند. بلی. گل رز در انواع گل رز قرمز، گل رز آبی، گل رز سیاه، گل رز سبز، گل رز صورتی، گل رز زرد، گل رز مشکی و سایر رنگها، هر کدام معنی و نماد خود را دارد و در مقاله بصورت کامل توضیح داده ایم. بنابراین، در زمان خرید گلدان رز ابتدا با دستورالعمل مراقبت از انواع گل رز آشنا شوید.

برای تأمین نیاز رطوبتی این گیاه در محیط­های بسته می­توان نسبت به اسپری کردن آب اقدام نمود و یا با قرار دادن یک اسفنج مرطوب کنار گلدان و یا بخور سرد می­توان نسبت به تأمین رطوبت مورد نیاز آن اقدام کرد. گلهای رز خانواده بسیار مفصل و گوناگونی هستند که هیچ گاه نمیتوان فهرست کاملی از اسامی آنها را ثبت نمود. در صورت بروز هرگونه مشکل و ایجاد شدن هرگونه سوال، در قسمت نظرات برای ما نظر خود و سوال خود را ثبت کنید تا جواب خود را به بهترین شکل ممکن دریافت کنید. چنانچه قصد خرید گل رز را دارید، پیش از هر اقدامی با کارشناسان کشاورزی و مبارزه با آفات ما هماهنگ کنید و با توجه به فضایی از ساختمان خود که قصد کاشتن گل رز را دارید، اقدام به یک خرید گل رز نمایید. بسیاری از گلهای رز به لحاظ پیشینه تاریخی بومی اقلیم کشور ما نیستند و از سایر نقاط جهان وارد فلات ایران شدهاند. در حال حاضر این گیاه در بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپا رشد و پرورش داده می شود. کوددهی در زمان ثمردهی گیاه اهمیت زیادی دارد. گل ساناز (رز مینیاتوری) همانند سایر انواع رزها به نور زیادی نیازمند است و اگر میزان نوردهی به آن کاهش پیدا کند، میزان گلدهی کم شده و امکان رنگ پریدگی گیاه وجود دارد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار