گسترش در قرون وسطی به دلیل متابولیسم نیست، اما ما می دانیم که چگونه آن را شکست دهیم

چند مرحله در زندگی به اندازه بلوغ غیرجذاب و بی تشریفات هستند. پوست ما به طور قابل توجهی شل تر، موهای خاکستری تر می شود و البته لباس های ما به طور کلی کمی سفت تر می شوند، به خصوص در اطراف کمر.

تصویر پیش فرض New Scientist

تا اینجا خیلی بدبخت اما پس از آن، ژوئیه گذشته، یک مطالعه ای روی بیش از 6000 نفر در سراسر جهان این ایده را از آب درآورد. او نشان داد که متابولیسم با افزایش سن، حداقل تا 60 سالگی، به طرز قابل توجهی ثابت می ماند. هرمان پونتزر از دانشگاه دوک در کارولینای شمالی می گوید: «میزان کالری که در روز از سن 20 تا 60 سالگی می سوزانید تقریباً یکسان می ماند. ما نشان دادیم که کنترل شما بر متابولیسم بسیار کمتر از آنچه فکر می‌کردیم دارید.» این ایده که متابولیسم شما در دهه 60 زندگی شما به همان اندازه فعال است که در دهه 20 شما فعال است، باید خبر خوبی برای افرادی باشد که به میانسالی نزدیک می شوند – که معمولاً به عنوان دوره 45 تا 65 سالگی تعریف می شود – و با شیوع وحشتناکی روبرو هستند. اما این یک سوال سوزان باقی می گذارد: اگر متابولیسم مقصر نیست، پس چه چیزی مقصر است؟ و چه کنیم؟

شیوع میانسالی بیشتر است…


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25333774-900-middle-age-spread-isnt-down-to-metabolism-but-we-know-how-to-beat-it/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeآخرین مورد به عنوان گسترش میانسالی شناخته می شود، این ایده رایج پذیرفته شده است که با افزایش سن شروع به جمع کردن پوند در اطراف قسمت میانی می کنیم. گفته می‌شود که این وزن اضافی نسبت به دوران جوانی ما آسان‌تر و جابه‌جایی آن سخت‌تر است، این تصور این است که متابولیسم زمانی قوی ما با افزایش سن کند می‌شود. ما دیگر نمی‌توانیم از این کار دور شویم و تلاش‌هایمان برای رها کردن شکم با رژیم غذایی یا ورزش تبدیل به یک نبرد بازنده می‌شود.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار